اجرای ۲۰ ویژه برنامه هفته بدون دخانیات

همزمان با هفته بدون دخانیات، ۲۰ عنوان برنامه با محوریت قلیان سمی برای سلامت خانواده در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، صبح امروز شنبه ۵ خرداد ۹۷ در نشست هماهنگی برنامه‎های هفته ملی بدون دخانیات، از پیش بینی اجرای ۲۰ عنوان برنامه با محوریت قلیان سمی برای سلامت خانواده طی این هفته در استان خبر داد.

سید راشد جزایری گفت: آموزش مضرات مصرف دخانیات در مدارس، آموزشگاه‌ها و کارخانجات، راه اندازی مراکز ترک دخانیات، نظارت بر قهوه خانه‎ها، تعطیلی مراکز غیر مجاز عرضه قلیان و آغاز طرح یک ماهه توزیع رایگان آدامس ترک اعتیاد در ۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت استان از برنامه‌های این هفته می‌باشد.

وی، هدف از اجرای این برنامه ها را افزایش آگاهی عمومی نسبت به مضرات مصرف دخانیات و جلب حمایت مسئولین در کنترل این آسیب بیان کرد.

جزایری اضافه کرد: از مجموع سالانه  هفت میلیون مرگ در جهان، دو میلیون به علت بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از مصرف دخانیات می‌باشد.

هم اکنون استعمال دخانیات، یکی از چهار عامل خطر قابل پیشگیری از شیوع بیماری‌های غیر واگیر است که بر اساس تعهدات جهانی تا سال ۲۰۲۵ باید ۳۰ درصد کاهش یابد.

۳۱ ماه می میلادی برابر با ۱۰ خرداد از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان «روز جهانی بدون دخانیات» و ۵ تا ۱۱ خردادماه جاری به عنوان «هفته ملی بدون دخانیات» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

آغاز برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار