برای تحقق شعار سال؛

نمایندگان مجلس دانش آموزی برای حمایت از کالای ملی هم‌پیمان شدند

نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی برای تحقق شعار سال با تنظیم و امضای میثاق‌نامه‌ای با یکدیگر هم‌پیمان شدند.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی در نشست پایانی خود در راستای تأکید بر اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» با تنظیم و امضای میثاق‌نامه‌ای با یکدیگر هم پیمان شدند.

مجلس دانش‌آموزی که نهادی صنفی و مشورتی در ساختار آموزش و پروش است به نمایندگی از 13 میلیون دانش‌آموز با امضای این میثاق‌نامه خواستار توجه و اجرائی کردن شعار راهبردی سال «حمایت از کالای ایرانی» شدند.

در بخشی از این میثاق‌نامه آمده است:

ما دانش‌آموزان نماینده در مجلس دانش‌آموزی بر اساس حس مسئولیت پذیری و اشتیاق به رشد و تعالی این مرز و بوم با الهام از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب با شعال سال امسال با یکدیگر هم‌پیمان می‌شویم که:

1- بر خرید کالای ایرانی و ترجیح استفاده از خدمات هم میهنا‌‌ن‌مان، غیرتمندانه و متعصبانه و با نگاهی وظیفه‌مندانه به این وسیله بر رونق اقتصادی کشور عزیزمان بیافزاییم.
2- در مقابل فرهنگ استفاده از مصنوعات خارجی و تفاخر به نشان‌های تجاری غیر ایرانی بایستیم و سعی کنیم که در مدارس‌مان برای مقابله با این فرهنگ مؤثر باشیم.
3- سبک زندگی خود را مبتنی بر پرهیز از تجمل و اسراف پایه‌گذاری کنیم و با صرفه‌جویی در منابع ملی، آینده روشن‌تری را برای سرمایه ملی و اقتصادی جامعه رقم بزنیم.
4- با نگاه مهارت آموزانه به آموزش‌های مدرسه، در حوزه تولید دانش و کاربرد مسیر یادگیری خود را در جریانی که به توسعه علم و کارآفرینی منجر می‌گردد قرار دهیم.

مجلس دانش‌آموزی که از سال 1380 از طریق انتخابات میان دانش‌آموزان تشکیل شد 150 نماینده دختر و پسر از سراسر کشور دارد، این مجلس هر سال حداقل 2 نشست سراسری رسمی با حضور مسئولین عالی رتبه کشوری برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

حمایت نمایندگان مجلس دانش آموزی از شعار سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار