بروجردی تشریح کرد:

جزئیات نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت درباره الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نگرانی نمایندگان درباره لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم رفع خواهد شد.

جزئیات نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت درباره الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسمبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح نشست فوق‌العاده امروز ( شنبه 5 خرداد) کمیسیون متبوع خود، گفت: با توجه به وقت اندک، امروز جلسه فوق‌العاده سه ساعته را با حضور ارگان‌های مربوطه تشکیل دادیم، تمامی نمایندگان حاضر در جلسه و کارشناسان وزارتخانه‌های مربوطه دغدغه تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را دارند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی با جهانی دارای ساختاری تعریف شده مواجه است، جهانی که 188 کشور آن به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم پیوسته است، ایران نیز دو سال پیش قانونی تحت همین عنوان به تصویب رسیده است.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه‌ حاکم در عرصه بین‌الملل، مجموعه تعامل با قانون‌های دنیا مترتب مسئله FATF است، ایران در ساختار FATF در شرایط تعلیق قرار دارد اما مدت زمان کوتاهی از این دوره تعلیق باقی مانده و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال اعمال محدودیت بیشتر از این طریق هستند.

بروجردی با بیان اینکه ایران از نظام‌های آزادی بخش دنیا حمایت می‌کند، یادآور شد: ما بر این باوریم که تفاوت ماهوی بین گروه‌های تروریستی مانند داعش که آمریکا به وجود آورده و از آنها حمایت گسترده مالی می‌کند با تشکل‌های نظامی که از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند، تفاوت فاحشی وجود دارد.

وی ادامه داد: با این حال اختلاف نظرهایی بر سر شرایط کشورهایی که به کنوانسیون الحاق می‌شوند، وجود دارد لذا رأی‌گیری در کمیسیون و صحن مشروط به شرایطی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: علی رغم اختلاف نظر حقوق‌دان‌ها در نشست امروز، نظرات غالب این است که شروط باید تکلیف جمهوری اسلامی در ارتباط با نکات حساس با دنیا را مشخص کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه بعدی در این خصوص بعد از ظهر یکشنبه(6 خرداد ماه) با حضور کارشناسانی از وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی ادامه خواهد داشت و بعد از رأی‌گیری به هیئت رئیسه ارایه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فارسی
۱۹:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
منشا همه تروریست ها همین داعش است که باید نابود شود
آخرین اخبار