بهره برداری از ۱۰ پروژه عمرانی در روستا‌های شهرستان ارومیه

رئیس اداره راهداری شهرستان ارومیه گفت: ۱۰ پروژه عمرانی در روستا‌های شهرستان ارومیه به بهره برداری خواهند رسید.

صادق حبیب زاده رئیس اداره راهداری شهرستان ارومیه در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در راستای اجرای طرح‌های متعدد در روستا‌ها  ۱۰ پروژه عمرانی اعم از اصلاح، ترمیم، لکه گیری و بهسازی آسفالت، جداسازی باند‌ها با جدول گذاری و همچنین ایمن سازی ابنیه فنی که از سال گذشته آغاز شده بود به طور کامل به پایان رسیده وآماده بهره برداری هستند.

وی افزود: هم اکنون ۱۳ پروژه فعال در سطح روستا‌های شهرستان ارومیه در حال انجام عملیات راهداری و راهسازی هستند که در مجموع از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردارند.

حبیب زاده، تامین روشنایی محور شهید کلانتری، تعمیرات اساسی محور مارمیشو، تعمیرات اساسی پل هاشم آباد و گلستانه و تعمیر و مرمت پل روستای نوی-ژاراژی را از اهم پروژه‌های در حال اجرای این اداره برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تامین نظرات ساکنان روستا‌ها بهترین افق چشم انداز پیش روی مسئولان است، تصریح کرد: علیرغم اینکه در بسیاری از پروژه‌های ابلاغی، هیچگونه تخصیص نقدی صورت نگرفته، ولی پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را به صد درصد رسانده ایم و کار اجرایی به پایان رسیده است.

حبیب زاده اشاره‌ای به سیل‌های اخیر منطقه کرد و یادآور شد: لایروبی پل‌ها نقش حیاتی در کاهش خسارات ناشی از سیل ایفا می‌کند. در همین راستا عملیات لایروبی و تنقیه پل‌های محور‌های مواصلاتی با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال آغاز شده و با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست.

رئیس اداره از عقد قرارداد ۱۰ پروژه عمرانی دیگر نیز خبر داد و یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۳۰۰ میلیون ریال در ۱۰ روستای ارومیه به زودی آغاز خواهد شد.

وی اصلاح و ترمیم آسفالت راه‌های روستایی گلمرز، محمودآباد-مبارک آباد، خوشاکو، دارغالو، جانوسلو، گرده بلیج و مرنگلو را از برنامه‌های اجرایی پیش رو در قالب این ۱۰ پروژه دانست و بیان کرئ: در راستای ایمن سازی ابنیه فنی مرمت و تعمیر پل روستای دستجرد و هم چنین احداث آبنما و احداث پل دومتری در روستای کوران در دستور کار این اداره قرار دارد.

انتهای پیام/ن.م

اجرای پروژه های عمرانی در روستاها

برچسب ها: وضعیت راه ها ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.