در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۲۲۰ هزار بازرسی از رستوران‌ها در ماه رمضان / پلمپ بیش از هزار واحد غیر بهداشتی

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت از پلمپ هزار و ۴۷۶ واحد به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی خبر داد.

انجام ۲۲۰ هزار بازرسی از رستوران‌ها در ماه رمضان / پلمپ بیش از هزار واحد غیر بهداشتیسید رضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی‌ اماکن عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: اقدامات لازم برای هماهنگی جهت بازرسی از رستوران‌ها، فست‌فودها، واحدهای تهیه زولبیا و بامیه‌ از چند روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان انجام شده است.

وی افزود: نظارت بازرسان وزارت بهداشت از روزهای اول ماه مبارک رمضان برای تمامی اماکن  تهیه غذا و تولید زولبیا و بامیه‌، مراکز عرضه خرما و رستوران‌های فعال تا سحر به صورت سه شیفت‌ انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 2 هزار و 156 بازرس در قالب هزار و 21 اکیپ بازرسی‌ در روزهای‌ اداری بر  تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت دارند، افزود: تاکنون تعداد 220 هزار بازدید به وسیله بازرسان وزارت بهداشت‌ از تمام مراکز و اماکن تحت پوشش وزارت بهداشت انجام شده است که از این تعداد 35 هزار بازرسی مربوط‌ به مراکز تهیه زولبیا و بامیه، 12 هزار و 500 بازرسی از آشپزخانه‌های تهیه آش و حلیم‌، 52 هزار و 500 بازرسی‌ از روغن‌های مورد استفاده جهت تهیه غذا و درجه حرارت پخت مواد غذایی است.

ارجاع بیش از 3 هزار پرونده واحدهای غیر بهداشتی به مراجع قضایی

غلامی با اشاره به اینکه در بازرسی‌های انجام شده بهداشت سطوح مرتبط با تهیه مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفته است، بیان کرد: هزار و 476 واحد تا به این لحظه پلمپ و 3 هزار و 350 پرونده به مراجع قضایی‌ فرستاده شده است.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت یادآور شد: در روزهای تعطیل هزار و 450 بازرس اداره بهداشت در قالب 720 اکیپ‌ جهت نظارت بر رستوران‌ها و مراکز تهیه و تولید زولبیا و بامیه‌ فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار