مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند؛

ترانزیت گاز مایع به افغانستان در مرز ماهیرود خراسان جنوبی

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت:طرح ترانزیت گاز مایع به افغانستان در مرز ماهیرود خراسان جنوبی به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛زارعی مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت:قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در مرز ماهیرود واقع شده و ترانزیت گاز مایع به افغانستان به عنوان تازه ترین طرح سرمایه گذاری شده منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در این محدوده مرزی،پس از ماه رمضان به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود:سرمایه گذار تایبادی برای طرح ترانزیت گاز مایع به افغانستان در مرز ماهیرود دو میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

 

زارعی گفت:در این طرح مخزن 130 تنی در مرز ماهیرود تعبیه شده که ماشین های  ایرانی گاز مایع را  در این مخزن تخلیه و در آن طرف مرز،ماشین های افغانی بارگیری می کنند و نیازی به خروج از مرز نیست.

 

مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افزود:هدف از این طرح تسریع در ترانزیت و تسهیل در صادرات و کاهش هزینه ها است.

 

وی اظهار کرد:اجرایی نشدن درب مشترک صادرات میان بازارچه ماهیرود و منطقه ویژه را از مشکلات صادراتی در مرز ماهیرود عنوان کرد.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: گاز ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.