درخواست «هیئت ملی تظاهرات بازگشت» از فلسطینیان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

«هیئت ملی تظاهرات بازگشت و لغو محاصره غزه» از همه مردم فلسطین خواست در تظاهرات روز جهانی قدس مشارکت کنند.

­درخواست «هیئت ملی تظاهرات بازگشت» از فلسطینیان برای شرکت در راهپیمایی روز قدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «هیئت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و لغو محاصره غزه» در بیانیه‌ای اعلام کرد در تظاهرات روز جمعه که تحت عنوان «از غزه تا حیفا - وحدت خون و سرنوشت مشترک» در مرز‌های شرقی نوار غزه برگزار شد، یک زن فلسطینی به نام «رزان النجار» به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسید.

این هیئت افزود: تظاهرات فلسطینی‌ها در نوار غزه (بازگشت بزرگ) متوقف نخواهد شد تا همه دنیا خواسته‌های مشروع مردم فلسطین برای بازگشت و لغو محاصره ظالمانه غزه را بشنوند. سازمان ملل در حمایت از تظاهرات فلسطینی‌ها در برابر حملات و گلوله باران ارتش اسرائیل از طریق تصویب قطعنامه در شورای امنیت شکست خورد، که این شکست بزرگترین نشانه از فساد و ناکارآمدی این سازمان است که در کنترل دولت آمریکا و اسرائیل قرار دارد.

هیئت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و لغو محاصره غزه در ادامه اسرائیل را مسئول تشدید حملات علیه مردم فلسطین دانست و به مقاومت شجاع فلسطین که درس بزرگی به اسرائیل داده و آن را وادار به پذیرش توافقنامه سال ۲۰۱۴ قاهره کرده است، تبریک گفت. در این توافق بر اجرای آتش بس همزمان و متبادل در نوار غزه تاکید شده است.

هیئت ملی در ادامه از موسسات و مراکز عربی و اسلامی خواست به مسئولیت و نقش خود در حمایت از قدس، تقویت استقامت و پایداری ساکنان آن و مجازات و تحریم همه کشور‌هایی که سفارت خود را به قدس منتقل کردند، عمل کنند.

این هیئت از جامعه بین المللی خواست محاصره ظالمانه ضد مردم نوار غزه را لغو کنند و از همه مردم فلسطین خواست در تظاهرات روز جهانی قدس مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار