دانشور:می خواهم هر چه سریعتر به میادین باز گردم/تفاوت زیادی میان دوچرخه سواران آسیایی و اروپایی وجود ندارد

عضو تیم ملی دوچرخه سواری گفت: تمام فکر ذهنم این است که هر چه سریعتر آسیب دیدگی را پشت سر بگذارم، به شرایط خوب گذشته ام باز گردم.

محمد دانشور عضو تیم ملی دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین شرایطش بیان کرد: با وجودی که چند ماهی می شود از ناحیه همسترینگ پای چپ مصدوم هستم اما با این وجود در حال گذراندن دوران فیزیوتراپی هستم و هر روز پیگیر مصدومیتم هستم تا زودتر از موعد مقرر آسیب دیدگی ام برطرف شود، بتوانم به میادین باز گردم.

می خواهم هر چه سریعتر به میادین باز گردم

او درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون پیگیر مصدومیتش هستند یا خیر،بیان کرد:قبلا در اردوهای تیم ملی ماساژور وجود نداشت اما با پیگیری های مداوم مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری آنها یک ماساژور را برایم استخدام کرده اند که باعث شده شرایطم بهتر از گذشته شود، ولی به نظرم باید کادر پزشکی وفیزیوتراپ کنار تیم باشد تا از مصدومیت های احتمالی جلوگیری شود.تمام فکر ذهنم این است که هر چه سریعتر آسیب دیدگی را پشت سر بگذارم، به شرایط خوب گذشته ام باز گردم.

////دانشور:باید بیشتر از قبل تلاش و سرمایه گذاری داشته باشیم تا بتوانیم مدال بگیریم/قرارداد ورزشکاران نسبت به گذشته کاهش یافته است

بخش سرعت قابل پیش بینی نیست 

دانشور در مورد اهدافش برای حضور در بازی های آسیایی،گفت: با وجودی که در دوره پیش بازی های آسیایی به مدال طلا دست یافتم اما بدون شک تکرار این عنوان در جاکارتا بسیار سخت خواهد بود. سطح دوچرخه سواری در آسیا نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته است، چرا که بیشتر دوچرخه سواران مدعی هستند و در بهترین شرایط ممکن تمرینات شان را دنبال می کنند تا با آمادگی لازم در جاکارتا حضور یابند. رشته ما به خصوص بخش سرعت شبیه سکه ای است که روی هوا چرخش دارد و اصلا مشخص نیست چه عددی می آید. الان شرایطم راضی کننده است و تمام تلاشم را به کار می گیرم تا در اندونزی خوب عمل کنم.

تفاوت زیادی میان دوچرخه سواران آسیایی و اروپایی وجود ندارد

قهرمان بازی های آسیایی اینچئون در مورد اینکه کدام ورزشکار می توانند در راه کسب مدال برایش مشکل ساز شوند،تصریح کرد:قطعأ دوچرخه سواران ژاپن،چین،قزاقستان،مالزی،کره جنوبی و ازبکستان کسانی هستند که می توانند در حد یک مدعی قهرمانی ظاهر شوند. آنها در این مدت بیکار ننشسته اند و با پیگیری تمرینات و برگزاری اردو در کشورهای مختلف سعی در آماده سازی مطلوب خود دارند.به نظرم نسبت به چند سال پیش سطح ورزشکاران آسیایی چند پله افزایش یافته و اکنون تفاوت عمده ای بین دوچرخه سواران آسیایی و اروپایی وجود ندارد.کشوری مانند چین تایپه قبلأ نمی توانست در مسابقات به مدال برسد اما با جذب مربی خارجی و برنامه ای هدفمند یک سالی می شود که توانسته خودش را به سطح اول دوچرخه سواری آسیا نزدیک کند.

////دانشور:باید بیشتر از قبل تلاش و سرمایه گذاری داشته باشیم تا بتوانیم مدال بگیریم/قرارداد ورزشکاران نسبت به گذشته کاهش یافته است

برای مدال آوری باید تلاش بیشتری داشته باشیم 

عضو تیم ملی دوچرخه سواری درباره تفاوت عمده دوچرخه سواران ما با دیگر کشورها از لحاظ برگزاری مسابقه گفت: پیش از شروع بازی های آسیایی 2014 مسئولان مسابقات زیادی را تدارک دیدند که ما بتوانیم در آن ها حضور یابیم و نتیجه حضور در آنها این شد که توانستیم نتایج درخشانی را برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری بدست آوریم.برای جاکارتا هم قرار شده یک اردوی برون مرزی در کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار کنیم. به نظرم باید بیشتر از قبل تلاش و سرمایه گذاری داشته باشیم تا بتوانیم هم مدال بگیریم و هم نتایج خوبی کسب کنیم.

نفر دوم کاپ آسیایی در پاسخ به این سوال که حضور در مسابقات چقدر به آمادگی ورزشکاران کمک می کند،اظهار داشت: به طور حتم حضور در رویدادهای بین المللی کمک می کند تا با آمادگی بیشتری به جاکارتا برویم.

امیدوارم دوچرخه های جدید سریعتر به دست ما برسد

او درباره وضعیت دوچرخه و دیگر امکانات هم گفت:طی مذاکراتی که با مسئولان فدراسیون داشته ایم قرار شده تا دوچرخه های جدید خریداری شود و در اختیار ما قرار داده شود به امید خدا هر چه سریعتر این اتفاق رخ دهد چرا که در آن صورت می توانیم ضمن تمرین کردن با این دوچرخه ها به آنها هم عادت کنیم.فقط امیدوارم شرایطی پیش نیاید که دوچرخه های جدید زمانی به دست ما برسد که دیگر فایده ای نداشته باشد.فدراسیون به ما اعلام کرد که منتظر این هست تا بودجه از طرف وزارت ورزش و جوانان به آنان داده شود تا بتوانند این لوزام را خریداری کنند.متاسفانه با وضعیت فعلی دلار قیمت خرید آنها با مشکل مواجه شده است.

////دانشور:باید بیشتر از قبل تلاش و سرمایه گذاری داشته باشیم تا بتوانیم مدال بگیریم/قرارداد ورزشکاران نسبت به گذشته کاهش یافته است

افتتاح پیست چوبی ساری می تواند جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد

دانشور درباره نداشتن یک پیست استاندارد چوبی در کشورمان برای دوچرخه سواران جهت پیگیری تمرینات تصریح کرد:بله، متاسفانه ما به دلیل نداشتن یک پیست چوبی استاندارد در داخل کشور مجبور هستیم جهت برگزاری اردوها به کشورهای دیگر سفر کنیم .از سالیان گذشته کارهای افتتاح و راه اندازی پیست ساری انجام شده که تاکنون تنها 30 یا 40 درصد کارهای عملیاتی آن انجام شده است و امیدوارم شرایط طوری اتفاق بیفتد که آنجا زودتر به بهره برداری برسد تا از این به بعد مجبور نشویم به خارج برویم.

حق اردو موجب افزایش انگیزه در بین ورزشکاران می شود

عضو تیم ملی دوچرخه سواری درباره اینکه حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ورزشکاران این رشته چگونه است،پاسخ داد: با توجه به اینکه دوچرخه سواری نیاز به وسایل گران قیمت دارد قطعا می طلبد که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ما حمایت بیشتری انجام دهند و تنها کار موثر مسئولان این بود که سکه های مسابقات قهرمانی آسیا را پرداخت کردند. از جهاتی در نظر گرفتن حق اردو برای ورزشکاران می تواند سبب افزایش انگیزه در بین ورزشکاران ملی پوش شود.

قرارداد ورزشکاران نسبت به گذشته کاهش یافته است

قهرمان بازی های آسیایی اینچئون درباره اینکه برگزاری لیگ چقدر از لحاظ در آمد زایی به ورزشکاران کمک می کند،اظهار کرد:حضور در لیگ از لحاظ مالی موجب می شود تا ورزشکاران با خیالی آسوده برای تیم هایشان رکاب بزنند.خوشبختانه حدود یک یا دو سالی می شود که مسئولان برای ورزشکاران ارزش بیشتری قائل می شوند و می تواند بهتر از این هم شود. هر چند که مشکل عمده ما در حال حاضر اینست که قراردادهای ورزشکاران نسبت به گذشته کاهش یافته است و به نظرم با حمایت از تیم های باشگاهی می توان این آمار و ارقام را به صورت چشمگیری افزایش داد.

////دانشور:باید بیشتر از قبل تلاش و سرمایه گذاری داشته باشیم تا بتوانیم مدال بگیریم/قرارداد ورزشکاران نسبت به گذشته کاهش یافته است

امیدوارم نسبت به اینچئون مدال بیشتری بگیریم

دانشور درباره ارزیابی اش از اینکه در بخش سرعت چند مدال می توانیم در جاکارتا کسب کنیم،توضیح داد: از الان نمی توان قولی در این رابطه داد اما به امید خدا بتوانیم مانند دوره پیش مدال های خوبی کسب کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار