میخائیل اولیانوف: آمریکا مانع از پایبندی دیگر طرف‌های برجام به تعهداتشان می‌شود/واشنگتن ثابت کرد شریک قابل اعتمادی نیست

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز از مانع‌تراشی‌های آمریکا بر سر راه اجرای برجام به شدت انتقاد کرد.

آمریکا مانع پایبندی دیگر طرفها به برجام است

به گزارش گروه بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در نشست شورای حکام تأکید کرد:‌ آمریکا نه تنها به توافق هسته‌ای با ایران احترام نگذاشت و از آن خارج شد، بلکه هم‌اکنون تلاش می‌کند تا مانع پایبندی دیگر طرفها به اجرای برجام باشند.

وی همچنین با انتقاد از خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام افزود که ‌ واشنگتن با اثبات اینکه شریک قابل‌اعتمادی نیست، اعتبار خود را زیر سؤال برد و پس از خروج از برجام به دیگر کشورها نیز اجازه نمی‌دهد به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

به گفته «میخائیل اولیانوف» تمامی شکایت‌های آمریکا درباره فعالیت هسته‌ای ایران کاملا برنامه‌ریزی‌ِشده و بهانه‌ای برای مجازات تهران هستند.

این مقام روسی همچنین تأکید کرد: اقدامات واشنگتن اعتماد به نظام بین‌المللی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تضعیف می‌کند. ایران کشوری است که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت شدیدترین بازرسی‌ها قرار گرفته‌ است، در حالی‌که خطر اشاعه هسته‌ای این کشور عملاَ صفر بوده‌ است.

وی در ادامه از رویکرد «عاقلانه و متعادل» ایران در برخورد با واشنگتن و تلاش تهران برای ماندن در برجام، با وجود شرایط سختی که به‌وجود آمده قدردانی و ابراز امیدواری کرد که «توافق هسته‌ای با ایران همچنان در راستای حفظ صلح و ثبات حفظ شود» و اطمینان داد که نقش روسیه در مشارکت در صلح جهانی همچنان بدون تغییر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

انتقاد شدید روسیه از رویکرد آمریکا در قبال طرف‌های امضاکننده برجام

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، ایران ، اروپا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار