با آرامش، شاخ غول کنکور را بشکنید/کنکوری‌ها از مصرف قرص‌های آرام بخش خودداری کنند

این روز‌های باقیمانده به کنکور سراسری97، برای هیچ کدام از داوطلبان کنکور، روز‌های خوب و خوشایندی نیست و برای بسیاری از کنکوری‌ها روز‌های پراسترس و پر هیجانی است.

با آرامش، شاخ غول کنکور را بشکنید/کنکوری‌ها از مصرف قرص‌های آرام بخش خودداری کنیداسماعیل سلیمانی در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌ با اشاره به اینکه برخی استرس‌های مرتبط با کنکور عادی و طبیعی بوده، اما استرس غیر طبیعی بی تردید در عملکرد افراد تاثیر منفی می‌گذارد و استرس غیر عادی کنکور هم از این قائده مستثنی نیست، خواب کامل قبل از کنکور، تغذیه کافی، پرهیز از خوردن تنقلات غیر مفید را از راهکار‌های مقابله با استرس کنکور عنوان کرد.

نکات مهم تغذیه‌ای در ایام کنکور را کم ارزش ندانید

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه‌ی برگزاری کنکور سراسری97، دانستن نکات تغذیه‌ای ضروری را مهم برشمرد و افزود: رعایت مواردی از قبیل تغذیه مناسب و خواب کافی  باعث می‌شود تا این روز‌های باقی مانده به زمان کنکور را  بهتر سپری کنید.
 
سلیمانی افزود: لبنیات به ویژه ماست که حاوی کلسیم است، نقش مهمی در ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحانات را ایفا می کند.

کنکوری‌ها از مصرف قرص‌های آرام بخش خودداری کنید

وی مصرف خودسرانه‌ی قرص‌های آرام بخش را قبل از کنکور به شدت منع کرد و اثرات سوء آن را بیشتر از اثرات مثبت آن دانست.
 
سلیمانی ادامه داد: درمان‌های دارویی به هیچ وجه برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از کنکور مفید نیست، بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به  افراد مصرف کننده این دسته از داروها وارد کند.
 
وی با اشاره به نزدیک شدن به کنکور، اظهار داشت: یک روز قبل از کنکور، بهتر است هیچ مروری صورت نگیرد، دانش آموزان از خواب و تغذیه مناسب بهره‌مند گیردند و در صورت امکان به گردش و تفریح بپردازند، زیرا مرور در آخرین روز‌ها باعث افزایش استرس می‌شود و تاثیرات منفی دارد.
 
سلیمانی با بیان اینکه اختلالات اضطرابی در خانم‌ها ۳ برابر آقایان است، افزود: تغییر در نگرش باعث تازه شدن نوع نگاهتان به مسائل شده و مهارتتان را در اداره اضطراب بالا می‌برد.
 
هادیان مدیر روابط عمومی دانشگاه ارومیه نیز  با اشاره به مجموع داوطلبان ثبت نام کرده در کنکور سراسری97 گفت: امسال در مجموع یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر داوطلب در آزمون کنکور ثبت نام کرده اند که ۱۱۲۴۳ مربوط به استان آذربایجان غربی است که نزدیک به ۵۵ درصد مربوط به خانم‌ها و ۴۵ درصد مربوط به آقایان است.
 
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم امسال هم استان آذربایجان غربی مانند سال‌های قبل بدرخشد و شاهد موفقیت‌های روز افزون این دانش آموزان باشیم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.