کنگره بزرگداشت 6500شهید استان کرمان برگزار می شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت:باید تمام توان دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی استان در راستای برگزاری این کنگره به کار گرفته شود تا کنگره از محتوای خوبی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در مراسم هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان با بیان اینکه به دنبال و تاکیدات فرمایشات مقام معظم رهبری، به دنبال آن هستیم که با برگزاری چنین کنگره هایی، نام و شیوه زندگی شهدا در کشور و استان کرمان جاری و ساری باقی بماند و فرهنگ ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در جامعه باقی و سینه به سینه به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به فضاها، هجمه‌ها و فشار‌های وارده بر کشور، بهترین کار در حوزه مسایل فرهنگی و سیاسی برگزاری چنین کنگره‌هایی خواهد بود اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که فرهنگ انقلابی ایرانی بودن و آزادی در جامعه ماندگار شود و بتوانیم این نوع نگرش‌ها را در جامعه ساری و جاری و تبیین کنیم.

ملانوری با تاکید بر افزایش روحیه امید در جامعه در شرایط کنونی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که دشمن و استکبار فضای جامعه را به سمت فضا‌های تخریبی، ناامنی و بی انگیزگی و بی اعتمادی مردم نسبت به انقلاب اسلامی در حال سوق دادن است که در این راستا بهترین الگوی رفتاری قابل ارایه به مردم، تبیین سیره زندگی شهدا است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در اقداماتی که کمیته‌های این کنگره انجام می‌دهند، سهم کنگره‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی بسیار مهم است اظهار کرد: محتوای این کنگره دارای نقش اساسی و کلیدی دارد و باید فرهنگ ایثار و شهادت و اثرگذاری و ماندگاری را در این کنگره دنبال کنیم که در یک دوره زمانی مردم را به تامل و کنش نسبت به این مسایل وا داریم.

وی اظهار کرد: باید تمام توان دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی استان در راستای برگزاری این کنگره به کار گرفته شود تا کنگره از محتوای خوبی برخوردار باشد.

 سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه این کنگره در اوایل اسفندماه سال جاری در استان کرمان برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم بتوانیم کنگره‌ای که در شان شهدا و مردم استان کرمان است، برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه کاری که در بحث کنگره شهدای ۶۵۰۰ شهید استان کرمان دنبال می‌شود تفاوت جدی با سایر کنگره‌های شهدا در سایر استان‌های کشور دارد، اظهار کرد: برنامه ۵ تا ۷ ساله برای این کنگره در پیش گرفته شده است که در این راستا به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین همه قشر‌های جامعه و دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

ابوحمزه با اشاره به جمع آوری اسناد، مدارک و وصیتنامه‌های مربوط به شهدای استان کرمان برای این کنگره اظهار کرد: مقرر شده است که جلسه‌ای با مجموعه معین‌های اقتصادی داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت، توانمندی‌ها و پتانسیل آن‌ها برای تامین مالی و اقدامات فرهنگی برگزاری این کنگره استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در ستاد کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهدای استان کرمان مقرر شد که به صورت تدریجی تعدادی از فرزندان و خانواده‌های شهدای استان کرمان در دیدار‌های مختلف با مقام معمظم رهبری، حضور داشته باشند اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کل استان کرمان را در برگزاری این کنگره دخیل کنیم.

انتهای پیام/ی

بهترین الگوی رفتاری قابل ارایه به مردم ، تبیین سیره زندگی شهدا است

برچسب ها: استانداری ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.