از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

قرارداد همکاری میان معاونت علمی و فناوری و سازمان صنایع هوایی به امضا رسید

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع هوایی در راستای سند توسعه هوانوردی، قرارداد امضا کردند.

به گزارش  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در سال ۸۹ در راستای سند توسعه هوانوردی عمومی در کشور، قراردادی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان صنایع هوایی به امضا رسید که بر اساس این طرح تا کنون ۱۵ مرکز هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های کوچک ایران فعال شده است. طبق این طرح باید تعداد این مراکز تا ۴۵ مرکز توسعه یابد.

در حال حاضر در ایران بیش از ۲۰۰ فروند انواع پرنده‌های سبک و فوق سبک ثبت شده و در حال پرواز هستند و ورزش‌های هوایی نیز در این مسیر رشد خوبی داشته است. ورزش‌های هوایی در ایران با چتربازی آغاز و در ادامه کایت و پاراگلایدر نیز به آن اضافه شد. در این میان ساختار ساده پاراگلایدر سبب شد تا علاقه‌مندان بیشماری به آن روی آورند. در واقع بر اساس آمار‌های موجود، پاراگلایدر صدر نشین ورزش‌های هوایی ایران است.

اولین باشگاه هوایی به سال ۱۳۱۹ در فرودگاه قلعه مرغی تهران افتتاح شد و در پایان همان سال، اولین هنرجویان خلبانی آن فارغ التحصیل شدند. باشگاه هواپیمایی کشوری به تدریج زیرگروه‌های خود را توسعه داد و چتربازی، پرواز با گلایدر و هواپیمای مدل نیز به آن اضافه شد. این روند با فراز و فرود‌هایی تا سال ۱۳۷۷ ادامه داشت، ولی از آن سال بر اساس تغییرات قوانین، اولین مدارس خلبانی خصوصی در ایران راه اندازی شد. در سال ۱۳۸۰ اولین هواپیمای فوق سبک در باشگاه هواپیمایی کشوری به پرواز درآمد و به دنبال آن، راه برای خرید و پرواز هواپیما‌های فوق سبک هموار شد.

انتهای پیام/

فعال شدن ۱۵ مرکز هوانوردی عمومی در فرودگاه‌های کوچک ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.