سیف در حاشیه نشست توسعه اشتغال روستایی و عشایری؛

کمبودی در عرضه سکه نداریم/ اتفاقات بازار سکه عامل روانی دارد

رئیس بانک مرکزی گفت: اتفاقات بازار سکه عامل روانی دارد و ما برای تعادل عرضه و تقاضا کمبودی نداریم.

کمبودی در عرضه سکه نداریم/ اتفاقات بازار سکه عامل روانی داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صداوسیما، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه نشست بررسی گزارش عملکرد توسعه اشتغال روستایی و عشایری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: واقعیت این است که در پیش فروش سکه هفت میلیون سکه به فروش رفت که این سکه‌های پیش فروش شده به سرعت به بازار می آید.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه سکه نداریم گفت: به نظر می رسد اتفاقات به وجود آمده بیشتر عامل روانی دارد که به تدریج می تواند برطرف شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: البته شرایط بین المللی، مسائل روانی و بزرگنمایی برخی مسائل که ریشه واقعی ندارد توانسته چنین اثری در بازار ایجاد کند که البته محدود به طلا هم نیست در برخی کالاها هم چنین وضعی بوجود آمده است که بیشتر جنبه روانی دارد.

سیف در پاسخ به این پرسش که گفته می شود بانک مرکزی هر اونس طلا را 72 دلار گرانتر از قیمت جهانی عرضه می کند گفت: چنین مطلبی صحت ندارد.

انعطاف بانک‌ها در طرح های اشتغال روستایی و عشایری

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری آمادگی دارند و در این باره از بانک‌ها خواسته ام با انعطاف بیشتری عمل کنند.

سیف  افزود: طرح اشتغال روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و تلفیق آن با منابع بانکی انجام می شود که امیدواریم بتوانیم طرح های اشتغال پایدار را متناسب با شرایط اقلیمی و ویژگی‌های مناطق روستایی و عشایری اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه از بهمن سال گذشته اقدامات اجرای این طرح آغاز شده است ابراز امیدواری کرد: طرح اشتغال روستایی و عشایری به سرعت به اهداف مورد نظر دست یابد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به بررسی مشکلات بانک‌ها عامل در اجرای این طرح با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از بانکها خواستم آن بخش از دستورالعمل های بانک مرکزی را که در اجرای طرح های اشتغال روستایی کندی و مانع ایجاد می‌کند منعکس کنند تا بتوانیم در موارد ممکن انعطاف‌های لازم را ایجاد کنیم البته وضع اجرای طرح رضایت بخش است که بزودی نتایج آن در روستاها و مناطق عشایری مشاهده خواهد شد.

سیف با بیان اینکه در تأمین منابع این طرح از سوی صندوق توسعه ملی قدری تأخیر صورت گرفت گفت: هم اکنون 50 درصد از منابع مورد نیاز تأمین شده و بقیه منابع هم در حال تأمین شدن است البته طرح ها در حال بررسی است و بانک‌ها معادل سهم صندوق توسعه ملی، خود هم منابع اختصاص می دهند اما طرح هایی که توجیه فنی و اقتصادی لازم را ندارند نمی توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در گذشته طرح های ضربتی خاصی را اجرا کردیم که برخی از آنها با نتایج مثبت و برخی از آنها هم با تجربیات غلط همراه بوده از این رو باید از این تجربیات به نحو احسن استفاده و مراقبت کنیم تا تجربیات غلط گذشته تکرار نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
خوب چرا سکه اینقدر گرون شده؟
Iran (Islamic Republic of)
روانی
۲۱:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
عامل روانی گرانی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
پس چرا اینقدر سکه گرون میشه؟
آخرین اخبار