موگرینی: اتحادیه اروپا متعهد به اجرای کامل برجام است/نماینده ایتالیا: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اشتباهی تاریخی بود

فدریکا موگرینی و برخی نمایندگان پارلمان اروپا روز سه‌شنبه موضوع برجام و خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی را بررسی کردند.

تأکید پارلمان اروپا بر حفظ برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برخی از نمایندگان پارلمان اروپا بار دیگر بر اهمیت حفظ برجام تأکید کردند.

فدریکا موگرینی ضمن اشاره‌ای کوتاه به دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ و دفاع از دیپلماسی و مذاکره در مسائل جهانی گفت:  با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران موضع اتحادیه اروپا نسبت به این توافق هیچ‌گونه تغییری نکرده و این اتحادیه همچنان خود را متعهد به اجرای کامل برجام می‌داند.

او  افزود: هدف از برجام هیچ‌گاه حل تمام مسائل نبوده است و بهتر است دیگر مسائل با حفظ برجام بررسی شود.

موگرینی همچنین از نمایندگان پارلمان اروپا خواست از طرح کمیسیون اروپا برای افزایش وام‌دهی بانک سرمایه‌گذاری اروپا به ایران حمایت کنند که هدف آن محافظت از سرمایه‌گذاری‌های اروپایی است.

نماینده ایتالیا در پارلمان اروپا نیز خروج آمریکا از برجام را «اشتباهی تاریخی» خواند و از اتحادیه اروپا خواست راه‌هایی را برای محافظت از شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های آمریکا پیدا کنند.

نماینده سوسیال دموکرات آلمان در پارلمان اروپا نیز  موضع آمریکا نسبت به برجام را «غیرمسئولانه» دانست و تأکید کرد که برگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض قوانین بین‌المللی است.

«ویکتور بوستتینارو» نماینده سوسیال دموکرات رومانی اظهار کرد حفظ برجام برای صلح و امنیت جهانی بسیار حیاتی است.

«چارلز تانوک» نماینده محافظه‌کار انگلیس هم توافق هسته‌ای با ایران را بسیار مهم ارزیابی و تصمیم دونالد ترامپ به خروج از این توافق را «غیرقابل‌ درک» عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار