پمپئو: کره شمالی در ۲ سال و نیم آینده برای خلع سلاح هسته‌ای گام‌های اساسی بردارد

یک روز پس از دیدار ترامپ و اون، پمپئو اعلام کرد آمریکا امیدوار است کره شمالی طی ۲ سال و نیم آتی گام‌هایی اساسی برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

پمپئو: کره شمالی در ۲ سال و نیم آینده برای خلع سلاح هسته‌ای گام‌های اساسی برداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، یک روز پس از برگزاری نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور گفت واشنگتن امیدوار است پیونگ یانگ طی 2 سال و نیم، گام‌هایی چشمگیر در مسیر خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود شخص او در پیگیری پیشرفت های پیونگ یانگ در این باره، نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت. پمپئو همچنین پیش بینی کرد آمریکا و کره شمالی در هفته های آتی، دوباره با یکدیگر تماس خواهند گرفت.

پمپئو همچنین تصریح کرد ترامپ و کیم جونگ-اون بر سر مسائل زیاد دیگری نیز به توافق رسیده اند، اما در سند امضاشده نهایی اشاره ای به آنها نشده است. وی افزود در گفتگوهای آتی درباره این مسائل رایزنی خواهد شد.

راشا تودی در ادامه می افزاید علی رغم اینکه واشنگتن دیدار ترامپ وکیم جونگ-اون را موفقیت آمیز توصیف کرده است، پمپئو تأکید کرد هنوز کار زیادی در این باره باید انجام شود و راه درازی در پیش است.

وزیر خارجه آمریکا، همچنین امروز در واکنش به منتقدان بیانیه مشترک نشست سنگاپور، گفت (انتقادها) توهین‌آمیز، خنده‌دار و راستش مضحک است.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی بامداد روز گذشته (سه شنبه) به منظور گفتگو درباره راه‌های عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره، در سنگاپور دیدار کردند. بسیاری از تحلیل‌گران و رسانه‌های آمریکایی می‌گویند دیدار سنگاپور یک شکست کامل برای دونالد ترامپ بوده، چرا که بیانیه پایانی نشست کیم جونگ-اون و دونالد ترامپ صرفاً به کلیات بسنده کرده و دقیقا مشخص نیست بر سر چه چیزی توافق شده است.
انتهای پیام/

اظهارات پمپئو درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار