تولید سالانه هفت هزار تن گوشت سفید در ایرانشهر

فرماندار ایرانشهر گفت: این شهرستان با تولید هفت هزار تن گوشت سفید در سال، داشتن ۳۰ هزار راس دام سنگین و ۲۰۰ هزار راس دام سبک ظرفیت تامین گوشت این استان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نبی بخش داودی فرماندار ایرانشهر اظهار داشت: تولید ۴۰ هزار تن گندم، ۵۰ هزار تن خرما، ۱۰۰ هزار تن صیفی جات و ۷۰۰ هزار تن علوفه ایرانشهر را به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تولید محصولات دامی و کشاورزی سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است.

داودی  بیان کرد: برای حفظ و ارتقاء وضعیت موجود، توجه جدی در مدیریت منابع آبی منطقه با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، کشت‌های کم مصرف به لحاظ مصرف، اهتمام جدی در اصلاح بعضی از کشت‌ها و ترویج کشت‌های باغی باید مورد توجه کشاورزان ایرانشهری باشد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های انسانی، دانشگاهی، معدنی، کشاورزی، دامی و تولیدی منطقه، از ایرانشهر به عنوان قطب کشاورزی و دانشگاهی سیستان و بلوچستان یاد کرد و آن را نقطه وصل ۲ منطقه اقتصادی و تجاری شمال و جنوب استان دانست.

وی تصریح کرد: در آینده با استقرار منطقه ویژه اقتصادی و با توجه به شرایط آب و هوایی منحصر بفرد این نقطه از سیستان و بلوچستان در زمینه ساخت انبار‌ها و ذخیره سازی اقلام مورد نظر نیز می‌توان هدف گذاری کرد.

فرماندار ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه ۱۰ هزار نفر شتر در این شهرستان وجود دارد ضروری است در این بخش سرمایه گذاری‌های ویژه‌ای انجام شود.

داودی با بیان اینکه مردم از گوشت و شیر شتر بومی بیشتر استقبال می‌کنند، افزود: شتر‌های بومی ازلحاظ بهداشتی مورد تایید است، اما شتر‌هایی که بصورت قاچاق وارد می‌شوند هیچ گونه نظارتی بر روی آنان صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: پرورش شتر می‌تواند گام مهمی در ایجاد اشتغال برای جوانان و تامین گوشت مورد نیاز کشور باشد.

وی با بیان ارزش بالای گوشت شتر از لحاظ تامین انرژی مورد نیاز بدن به خواص شیر آن پرداخت و گفت: شیر شتر به دلیل دارا بودن ویتامین ها، املاح نسبتا بالا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

انتهای پیام/ع

تولید سالانه گوشت سفید در ایرانشهر

برچسب ها: فرمانداری ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار