کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ائتلاف فتح و السائرون موجب نزدیکتر شدن ایران و عراق می‌شود.

ائتلاف فتح و السائرون موجب نزدیک‌تر شدن ایران و عراق می‌شودمصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ائتلاف دو گروه فتح و السائرون در عراق، اظهار کرد: تشکیل این ائتلاف آزمایش دموکراسی انتخابات در عراق است، در واقع عراق با این ائتلاف از تنش‌های دوران انتخابات و حتی بعد از آن خارج شده و یک مسیر منطقی را برای تشکیل یک دولت فراجناجی در راستای دستیابی به اتحاد ملی پیش گرفته است .

وی افزود: ایجاد یک ائتلاف که بتواند اکثریت آراء در پارلمان را بدست آورد، ضرورت است، زیرا یک ائتلاف می‌تواند منجر به ثبات، امنیت ، پایداری و نهایتا توسعه سیاسی و اقتصادی در عراق شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: این ائتلاف با توجه به ثبات و امنیتی که در عراق به دنبال دارد، قطعا می‌تواند به نفع ایران باشد و موجب گردد روابط دو کشور نزدیک‌تر شود.

نعیمی افزود: باتوجه به سود بردن عربستان و آمریکا از فضای ناامن عراق این کشورها به شدت باائتلاف شکل گرفته مخالف هستند.

گفتنی است؛ «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و «هادی العامری» وزیر سابق حمل و نقل عراق و فرمانده «سازمان بدر» این کشور که در انتخابات پارلمانی ماه مه در عراق به ترتیب مقام اول و دوم را کسب کرده بودند، چندی پیش از تشکیل یک ائتلاف سیاسی خبر دادند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
شیعه هامثل وهابی هانیستندهرمشکلی داشته باشندباعقل و منطق حل میکنند۰نه اینکه مثل وهابیهاجون هم بیفتن۰درودبرحشدالشعبی
آخرین اخبار