ستاری مطرح کرد؛

همکاری دولت و دانشگاه‌ها برای کمک به کسب و کار‌های کوچک/ ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت ایجاد زیست بوم کارآفرینی در دانشگاه‌ها گفت: دولت هم باید در این زمینه فعالیت داشته باشد.

به گزارش  حوزه فناوری‌های نوین گوره علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری نصیر با تاکید بر لزوم ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیازمند آن هستیم تا در دانشگاه‌ها یک سیستم و اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد و در راستای این اقدام مهم کمک‌های لازم به دانشجویانی که ایده‌های باقابلیت تجاری‌سازی دارند صورت گیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با تاکید بر لزوم ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیازمند آن هستیم تا در دانشگاه‌ها یک سیستم و اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد و در راستای این اقدام مهم کمک‌های لازم به دانشجویانی که ایده‌های باقابلیت تجاری‌سازی دارند صورت گیرد.

ستاری با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بیان کرد: در کنار نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، دولت نیز می‌تواند مشاوره‌های لازم برای توسعه این کسب‌وکار‌ها را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

(دریافت) همکاری دولت و دانشگاه‌ها برای کمک به کسب و کار‌های کوچک / لازمه تجاری سازی ایده های دانشجویی برای تحقق اکوسیستم نوآوری

همکاری سرمایه‌گذاران و دانشگاه‌ها  به‌منظور استمرار شرکت‌های دانش‌بنیان

وی ادامه داد: به‌منظور استمرار شرکت‌ها در بازار رقابتی کمک‌های مالی می‌بایست حذف شود، لذا در این زمینه ورود سرمایه‌گذاران و دانشگاه‌ها الزامی است.

بر اساس این گزارش؛ در مرکز نوآوری نصیر نزدیک به ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند، که در زمینه‌های مختلفی همچون تبدیل انرژی خورشیدی به حرارت، ساخت دستگاه خشک‌کن و صنعت خودرو مشغول فعالیت هستند. همچنین در طی این بازدید سورنا ستاری از سامانه سنجش شناختی توانایی حفظ بیداری بازدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار