اولویت‌های دولت رسیدگی به مشکلات طرح‌های صنعتی در سیستان وبلوچستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: رسیدگی به مشکلات طرح‌های صنعتی، واحد‌های تولیدی و اشتغالزایی استان از اولویت‌های مهم دولت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نورا در بازدید از طرح‌های صنعتی شهرستان خاش گفت: مجتمع بزرگ کشت و صنعت گوهرکوه و تمپ با مساحت کمتر از ۶ هزار هکتار فرصتی ارزشمند برای رونق دادن به تولید و اشتغال است که باید بیش از این به ظرفیت‌های آن اهمیت داده شود.

وی تصریح کرد: این مجتمع دارای ۳۹ حلقه چاه است که به دلیل وجود خشکسالی‌های اخیر و افت منابع آبی فعلا حدود ۳۰ حلقه چاه آن فعال و بقیه از مدار خارج شده اند و تلاش داریم بخشی از مشکلات این حوزه با همکاری دستگاه‌های مختلف رفع شود.

وی افزود: علاوه بر پیگیری مشکلات کارگران این شرکت با توجه به ظرفیت‌های بالقوه باید برای رونق اقتصادی، افزایش توان تولیدی و اشتغالزایی آن نیز تلاش کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارخانه پاک شیر خاش هم از ظرفیتی برجسته برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری برخوردار است که هم اینک با شرایط بسیار سخت مالی مدیریت می‌شود و تقریبا نیمه فعال بحساب می‌آید.

نورا تاکید کرد: باید تلاش کنیم این واحد تولیدی به چرخه فعالیت خود مانند سابق بازگردد.

وی ادامه داد: دستورات لازم برای حل برخی مشکلات کارخانه سیمان خاش به عنوان قطب مهم تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان داده شد و باعث افتخار است این واحد تولیدی و صنعتی توانسته در این شرایط دشوار کشور عملکرد مثبتی از خود بر جا گذارد.

وی گفت: کارخانه آرد خاش که به تازگی در مرحله ساخت و تجهیز قرار گرفت دارای مشکلاتی در حوزه گمرکی و ارائه تسهیلات بانکی است که دستور داده شده به این بخش از مشکلات رسیدگی شود.

انتهای پیام/گ

رسیدگی به مشکلات طرح های صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.