معاون وزیر راه مطرح کرد؛

کاهش تعرفه‌های حمل بار در بخش ریلی/ استفاده از بازار سرمایه و مدل‌های تأمین مالی در حوزه ریلی

محمدزاده گفت: تعرفه حمل بار برای واگن‌های دارای بار در سال 97 کاهش و برای واگن‌های خالی افزایش یافت.

کاهش تعرفه‌های حمل بار در بخش ریلی/ استفاده از بازار سرمایه و مدل‌های تأمین مالی در حوزه ریلیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته که امروز ( سه‌شنبه 29 خرداد ) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه مسئله رکورد ریل‌گذاری در کشور مطرح است، اظهار کرد: در سال 96 راه آهن توانسته است هزار و 300 کیلومتر خط راه آهن، ریل‌گذاری کند که 500 کیلومتر آن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و 800 کیلومتر توسط راه آهن به عنوان خط دوم و سوم احداث شده است.

وی ادامه داد: این حجم از سرمایه گذاری نشان دهنده افزایش توان شرکت‌های داخلی و حمل و نقلی است.

محمدزاده با تأکید بر اینکه در سال 97 مبنا را بر بهره وری شبکه ریلی گذاشته‌ایم، تصریح کرد: استفاده از بازار سرمایه و مدل‌های تأمین مالی در بخش داخل و خارج از کشور هم اکنون در دستور کار است و به کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی توانستیم در تأمین ناوگان قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه تعرفه حمل بار برای واگن‌های دارای بار کاهش و تعرفه واگن‌های خالی افزایش یافته است، گفت: این مصوبه هفته گذشته در هیئت مدیره راه آهن مطرح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال 95، 40 میلیون تن بار و در سال 96، 47 میلیون تن بار توسط راه آ‌هن جابه‌جا شد که این خود یک رکورد در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سال 92 توانستیم حجم بار را از 22 میلیارد تن کیلومتر به 30.3 میلیارد تن کیلومتر برسانیم.

محمدزاده اظهار کرد: طی سه سال آینده باید حجم جابه‌جایی بار را به 120 میلیون تن بار برسانیم و هم اکنون امکان جذب بیش از 100 میلیون بار را داریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در برنامه ششم توسعه در توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد مزیت‌های رقابتی تأکید شده و راه آهن سعی دارد از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش هزینه‌ها بتواند از تمام ظرفیت های موجود در این بخش استفاده کند.

وی اظهار کرد: در حوزه ریلی تلاش می‌کنیم به سهم و جایگاه کشور در ریل برسیم هم اکنون انتقال یک تن بار از جاده به ریل 35 سی سی صرفه جویی سوخت دارد بنابراین هر نوع سرمایه گذاری در حوزه ریل که به افزایش سهم بار و مسافر ختم می‌شود به طور قطع حمایت می‌شود.

محمدزاده تأکید کرد: برای اولین بار با استفاده از ظرفیت ماده 67 قانون دائمی موفق شدیم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازار سرمایه ایران را ضمانت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار