رئیس سازمان فضایی خبر داد؛

جذب سالانه ۲۵۰ دانشجوی ارشد و دکترا در رشته نجوم/ فعالیت منجمان مطرح ایرانی در کشور‌های پبشرفته دنیا

رئیس سازمان فضایی گفت: بیش از ۲۵۰ دانشجو سالانه در مقاطع ارشد و دکترا در رشته نجوم جذب دانشگاه‌های کشورمان می‌شوند.

جذب سالانه 250 دانشجوی ارشد و دکترا در رشته نجوم/ فعالیت منجمان مطرح ایرانیدر کشورهای پبشرفته دنیابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی‌ براری‌ رئیس سازمان فضایی در همایش روز جهانی فضا که ظهر امروز در دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد، دانش نجوم در کشور را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: خوشبختانه امروز نجوم در توسعه صنعت فضایی نقش بسزایی ایفا کرده است، تحلیل مدار ماهوار‌ها و اجرام‌ فضایی و کمک به راهبری‌ و هدایت آنها به منظور جلوگیری از بروز آسیب، همگی از خدمات علم نجوم به توسعه فناوری فضایی است.

وی اضافه کرد: کشورمان همیشه در این علم پیشگام بوده  است و دانشمندانی‌ معروفی در این حوزه معرفی کرده است تا بتوانند در کشورمان تأثیرگذار باشند.

رئیس سازمان فضایی تصریح کرد: امروزه ده‌ها استاد برجسته‌ و بیش از 150 منجّم‌ ایرانی در ایران  و کشورهای پیشرفته‌ دنیا در حال فعالیت‌ هستند و ما شاهد ظرفیت بالای نیروی متخصص که بسیار ارزشمندند، هستیم، همچنین سالانه بیش از 250 دانشجو در مقاطع ارشد و دکترا در این رشته جذب می‌شوند.

براری‌ در ادامه به کاربردهای‌ علم نجوم در توسعه فناوری اشاره کرد و افزود: کاربردهای متنوع علم نجوم در توسعه فناوری فضایی توانسته  است ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و متخصص برای جامعه به وجود آورد.

رئیس سازمان فضایی در پایان یادآور شد: یکی از اولویت‌های مهم حوزه نجوم برای امسال،  برنامه‌ریزی هدفمند و تعامل با استفاده از تمام ظرفیت نیروی تخصصی و مؤثر در حوزه نجوم است تا در راستای اعتلای دانش نجوم و هر چه بهتر استفاده کردن از ظرفیت‌های موجود انسانی در کشور گامی موثر برداریم‌.

انتهای پیام/

تربیت نیروی انسانی در حوزه فضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.