معاون ناتو در افغانستان:

نشانه های واضح تغییر در افغانستان به چشم می خورد

معاون ناتو در افغانستان گفت: آتش بس کوتاه مدت این امیدواری را ایجاد کرده است که هر دو طرف می‌توانند آتش بس را در آینده نافذ سازند.

ناتو: نشانه های واضح تغییر در افغانستان به چشم می خوردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان از پایان آتش بس و آغاز دوباره جنگ از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده است.

ریچارد کریپویل، معاون نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو در یک نشست ویدئویی با خبرنگاران گفت: تمدید آتش بس و تصریح پیشنهاد صلح بی‌قید و شرط از جانب حکومت افغانستان برای طالبان، نشان‌دهنده‌ اهمیت نیازمندی صلح در این کشور می‌باشد.

وی تاکید کرد که آتش بس کوتاه مدت این امیدواری را ایجاد کرده است که هر دو طرف می‌توانند آتش بس را در آینده نافذ سازند.

ریچارد کریپویل گفت: «اکنون ما در آستانه‌ یک فرصت در افغانستان قرار داریم. نشانه‌های واضح تغییر به چشم می‌خورد. نمی‌توانم حس خوشبینی ایجاد شده در افغانستان را زیر پا بگذاریم. صحنه‌هایی که در کابل شاهد بودیم، بدون شک به هر فرد این امیدواری را می‌دهد که انفاذ آتش‌بس در آینده مقدور است».

معاون نیروهای مأموریت حمایت قاطع ناتو تأکید کرده که در ۱۷ سال اخیر، برای نخستین‌بار شاهد صلح در عید بودند و آتش‌بس از طرف حکومت افغانستان و طالبان این فرصت را مساعد کرد تا جنگجویان طالبان بدون سلاح به مراکز شهرها آمده و در کنار نیروهای امنیتی افغان، عکس‌های سلفی گرفته و از عید تجلیل کنند.

ریچارد کریپویل خاطرنشان کرده که اعلام آتش‌بس از جانب حکومت افغانستان به این معنی نیست که نیروهای امنیتی افغان بی‌دفاع بوده و توانمندی دفع حملات گروه طالبان را ندارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار