آمریکا: طالبان باید رابطه خود با «القاعده» را قطع کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گروه طالبان باید رابطه خود با گروه تروریستی القاعده را قطع کند و برای ختم جنگ در افغانستان، قانون اساسی، حقوق زنان و اقلیت‌ها در این کشور را نیز بپذیرد.

آمریکا: طالبان باید رابطه خود با «القاعده» را قطع کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گروه طالبان باید رابطه خود با گروه تروریستی القاعده را قطع کند و برای ختم جنگ در افغانستان، قانون اساسی، حقوق زنان و اقلیت‌ها در این کشور را نیز بپذیرد.

الیس ویلز، معاون وزارت خارجه آمریکا در مجلس سنای این کشور گفته است که برنامه کشورش در مورد مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان هیچ تغییر نکرده است.

وی همچنان خواستار مذاکرات مستقیم طالبان با حکومت افغانستان شده است. این در حالی است که طالبان چندین بار خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شده، اما واشنگتن آن را رد کرده بود.

در همین حال، خانم ویلز گفته است که یکی از دلایل عدم حاضر شدن طالبان به میز مذاکرات صلح، وجود پناهگاه‌های امن برای آنان در خارج از افغانستان است.

به گفته او، رهبران طالبان فشار روز مرۀ جنگ را حس نکرده‌اند و به همین خاطر حاضر به گفت‌وگوی صلح نشده‌اند. مقامات حکومتی افغانستان می‌گویند که رهبران طالبان در مناطق امن پاکستان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار