معاون آموزش و امور واحد‌های آموزشی حوزه علمیه کرمان گفت:600نفر ازشرکت کنندگان درآزمون حوزه های علمیه کشور درکرمان پذیرش شدند.

پذیرش 600نفر در حوزه های علمیه کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده گفت: آزمون ورودی حوزه‎های علمیه سراسر کشور ۹۷-۹۸ در اردیبهشت ماه برگزار شد، از استان کرمان حدود1400 داوطلب ثبت نام کردند.

وی افزود: قبولی در آزمون ورودی حوزه‎های علمیه بر اساس نمره آزمون و معدل آخرین مدرک تحصیلی داوطلبین با ضریب دو بوده است که البته مناطق محروم و فرزندان ایثارگران از امتیازاتی برخوردار بوده‎اند.

معاون آموزش و امور واحد‌های آموزشی حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: قبول شدگان در آزمون ورودی بایستی از اول تیر ماه برای ثبت نام در مصاحبه به سامانه حوزه علمیه  مراجعه کنند.

وی اظهارکرد: مصاحبه‎ها از سوم تیر شروع می‎شود و به مدت دو هفته به طول می‎انجامد. بعد از مصاحبه، پذیرفته شدگان در دوره میثاق شرکت می‎کنند و بعد از آن و با گذراندن دوره آموزشی اختیار و تثبیت به عنوان طلبه رسمی حوزه‎های علمیه شناخته می‎شوند.

وی ادامه داد: مصاحبه، تحقیقات و دوره میثاق طلبگی از مراحل گزینش و دوره تثبیتی از مراحل پذیرش می‎باشد. البته تست پزشکی هم از دیگر مراحل پذیرش است که انجام آن بر عهده مرکز خدمات حوزه‎های علمیه است.

حجت الاسلام عرب زاده افزود:  علاقه‌مندانی که موفق به ورود به حوزه نشدند می توانند از طریق کمیسیون آموزش برای ورود به حوزه اقدام کند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این موضوع به معاونت آموزش حوزه علمیه کرمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

پذیرش 600نفر در حوزه های علمیه استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.