بازار اسلامی با نظارت مستتقیم و مستمرمحقق می شود/مدیریت باید در چارچوب قوانین و نیازهای موجود باشد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: مدیریت صحیح در جایی معنا می‌یابد که مدیران در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های موجود و مبتنی بر دانش و نیاز‌های بومی مسائل را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در شورای اداری بافت گفت: کسانی که درنظام مدیریت را قبول می‌کنند، مسئولیت دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: افراد باید توجه داشته باشند که وقتی مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند، بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی نیز بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود که بی توجهی به آن‌ها خسارت‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مسئولیت مدیران در وهله اول مسئولیت پذیری است تا بدانیم که مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

ملانوری ضمن تاکید بر این مطلب که مدیر بایدتوانایی مدیریت داشته باشد، اظهار داشت: اینکه برخی روحیه یاس وناامیدی را درجامعه القاء می‌کنند باید بدانند آنچه انسان‌ها را نجات می‌دهد فکر است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر راه اندازی اتاق‌های فکر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه با دشمنان با تکنیک‌های جدید، نقشه‌ها و توطئه‌های نو به دنبال ضربه زدن به کشور ما هستند، گفت: پرچم جمهوری اسلامی تحت فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همواره در اهتزاز است و مطالبات و جهت گیری‌های مدیران و مردم همسو با رهبری است.

ملانوری تاکید کرد: مردم ایران اسلامی به عنوان پایه گذاران انقلاب و حافظان آن همواره در صحنه حضور داشته اند و دارند و این اصل مهمی در اداره امور کشور به ویژه در جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به این مطلب که امروز جنگ، رویارویی و مواجهه ما با دشمن موضوع متفاوتی دارد، گفت: اصل مورد توجه در شرایط کنونی این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به موضوع بصیرت تاکید دارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: امروز جهالت به شکلی متفاوت از دوران جاهلیت را در برخی موارد از جمله شکنجه کودکان توسط والدین و در نهایت مرگ آن‌ها می‌بینیم که به دلیل عدم آموزش و عدم مقاومت افراد در برابر آسیب‌ها بروز می‌کند.

وی با اشاره به وجود جهالت مدرن در بخش‌هایی از جامعه، گفت: امروز گسترش مدارس و آموزشگاه‌ها و توسعه تحقیقات، پژوهش، تکنولوژی، نانوتکنولوژی و پژوهش در راستاای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حفظ کرامت و عزت انسان‌ها محقق شده و بر مبنای وجود این مراکز و فعالیت‌های توسعه ای، انتظار می‌رود بسیاری از آسیب ها، جهالت‌ها و کاستی‌ها برطرف شود.

وی تاکید کرد: دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی ارتباطی به اصلاح طلبی و اصولگرایی، ارتباطی به دولت‌ها و مسائل سیاسی ندارد و محصول کار جمعی همه افراد جامعه است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان یادآور شد: امروز به دلیل مسائل و مشکلات خاص ایجاد شده در کشور و استان از جمله بحران خشکسالی تمامی ادارات مورد تاثیر قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: باید با توجه به شرایط، تغییر رویه دهیم و زمانی که تهدیدات دشمن تغییر می‌کند ما نیز باید با مدیریت صحیح مقابله این توطئه‌ها بایستیم.

ملانوری تصریح کرد: با نگاه‌های جدید، انجام کار‌های نو برای توسعه شهرستان‌ها انجام شدنی است و در این زمینه نیاز است که با یک شوک مدیریتی روند‌های مناسب‌تر را در مسیر توسعه انتخاب و دنبال کنیم.

وی با اشاره به تحقق مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان با ایده مهندس رزم حسینی، استاندار سابق این استان، گفت: هدف از راه اندازی این مثلث قرار گرفتن تمامی ارکان توسعه در کنار یکدیگر بوده که به خوبی محقق شده است.

ملانوری با تاکید بر این مطلب که بهترین، ظریف‌ترین و زیرکانه‌ترین سیاست‌ها از سوی رهبری ابلاغ می‌شود، گفت: باید با ایجاد یک برنامه ریزی و شورای راهبردی در شهرستان‌ها به شکلی منسجم کارکنیم و نقش روحانیت در مسائل توسعه‌ای بسیار قوی است، زیرا مردم به روحانیت احترام می‌گذارند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که مردمی عزتمند، همدل و با سطح رفاه خوب داشته باشیم و این مسیر نیاز به همدلی، همراهی، اتحاد، برنامه‌مند بودن، اجرای کار‌های ابتکاری و خلاقانه و ضابطه‌مند بودن دارد.

ملانوری با اشاره به اینکه استان کرمان بحرانی‌ترین دشت آبی کشور به شمار می‌رود و باید وضع موجود را مدیریت کنیم، اظهار داشت: امروز مدیریت بسیار سخت است، اما دانش محلی، تلاش، انگیزه و اعتماد بسیار موثر است.

وی یادآور شد: امروز گروه‌های معاند و دشمنان به شدت در تلاش هستند که نارضایتی‌های عمومی را افزایش دهند، اما مردم هوشیاری بسیار خوبی دارند و فریب این افراد و گروه‌ها را نخواهند خورد، زیرا می‌دانند در صورت تحقق این مشکلات، ضربه‌های آن به همه وارد می‌شود.

وی بر تحقق بازار اسلامی و نظارت مستتقیم و مستمر بر بازار نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

مدیریت مبتنی بر دانش بومی اصل اساسی توسعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار