۵ ماده غذایی که هنگام بیماری باید دور آن‌ها را خط قرمز بکشید!

خوب است بدانید هنگام بیماری و ناخوشی چه چیزهایی نباید بخورید تا زوتر بهبود پیدا کنید.

۵ ماده غذایی که هنگام بیماری باید دور آن‌ها را خط قرمز بکشید!به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این مطلب با خوراکی هایی که هنگام بیماری می بایست دور آنها را خط قرمز بکشید و از مصرفشان پرهیز کنید، آشنا می شوید.

قهوه

وقتی احساس می‌کنید حالتان خوش نیست یا ناراحتی در معده دارید بهتر است از مصرف قهوه پرهیز کنید؛ زیرا قهوه ذاتاً مدر است و باعث می‌شود بیشتر نیاز به دفع ادرار پیدا کرده و بدنتان دهیدراته شود. عدم آب رسانی کافی به بدن حالتان را بدتر می‌کند زیرا دهیدراته شدن بدن، سیستم بدنتان را در مبارزه با ویروس‌ها یا سایر عفونت‌ها ناتوان می‌کند. زمانی که اسهال یا استفراغ دارید نیز اصلاً نباید کافئین مصرف کنید زیرا هر دوی این حالت‌ها به خودی خود باعث می‌شوند مایعات بدن را از دست بدهید.

آب پرتقال

عاشق آب پرتقال هستید چون هم خوشمزه است و هم منبع خوبی از ویتامین C. خب تقریباً همه آب پرتقال دوست دارند اما اگر زمانی که ناخوش هستید هم آب پرتقال بنوشید به نفعتان نیست. زیرا آب پرتقال، قند زیادی دارد که می‌تواند توانایی گلبول‌های سفیدتان را کاهش بدهد. اگر سرفه می‌کنید، گلودرد دارید یا سرما خورده‌اید آب پرتقال به گلویتان آسیب خواهد زد و پروسه‌ی درمان را طولانی‌تر خواهد کرد.

اگر سینوس‌ها یا بینی‌تان گرفته از مصرف شیر یا سایر محصولات لبنی خودداری کنید تا بهتر شوید. فرآورده‌های لبنی، مخصوصاً شیر می‌توانند باعث شوند ترشحات موکوس یا خلط بیشتری تولید کنید

شیرینی

مصرف قندهای تصفیه شده می‌تواند سلول‌های سفید را موقتاً سرکوب کرده و توانایی آن‌ها را برای مبارزه با باکتری‌ها کم کند. تا چند ساعت بعد از خوردن خوراکی‌هایی چون کیک و کلوچه و آبنبات، سیستم ایمنی‌تان ضعیف‌تر می‌شود و توان کمتری برای جنگیدن با میکروب‌هایی که بیمارتان کرده خواهد داشت. پس، از مصرف شیرینی‌ها چشم‌پوشی کنید تا به بدنتان کمک کنید زودتر بهبودی پیدا کند.

شیر

اگر سینوس‌ها یا بینی‌تان گرفته از مصرف شیر یا سایر محصولات لبنی خودداری کنید تا بهتر شوید. فرآورده‌های لبنی، مخصوصاً شیر می‌توانند باعث شوند ترشحات موکوس یا خلط بیشتری تولید کنید. خیلی از افراد متوجه می‌شوند که با مصرف شیر، ترشحاتشان غلیظ‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شود.

تنقلات ترد و خشک

در زمان بیماری از مصرف چیپس و پفک و ... نیز اجتناب کنید زیرا بافت زبر این خوراکی‌ها باعث می‌شود حلقتان تحریک شده و دوره‌ی درمانتان بیشتر شود.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

5 ماده غذایی که هنگام بیماری نباید بخورید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۷
خیلی از افراد به محض بیمار شدن از شیر و آبمیوه استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۰:۰۵ ۰۲ تير ۱۳۹۷
پس چی بخوریم . بعضی وقتها دکترهای محترم و گاهی در سایت اخبار می گویند هنگام بیماری شیر ، اب پرتقال ، ووووو بخورید نفهمیدیم به کدام توصیه عمل کنیم !