وزیر کشور ایتالیا: آینده اتحادیه اروپا ظرف یک سال مشخص خواهد شد

«ماتئو سالوینی»، وزیر کشور ایتالیا، گفت ظرف یک سال آینده مشخص خواهد شد اتحادیه اروپا همچنان متحد باقی می‌ماند یا خیر.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه، ایتالیا ضمن تاکید بر موضع سختگیرانه خود در قبال پناهجویان، اعلام کرد نمی‌تواند حتی یک پناهجوی دیگر بپذیرد.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا، در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل گفت: «ما نمی‌توانیم حتی یک نفر دیگر را بپذیریم. در عوض، ما می‌خواهیم افرادی را بیرون کنیم.»

در حالی که تنها دو روز به برگزاری مذاکرات غیررسمی درباره مسئله مهاجرت در اتحادیه اروپا باقی مانده است، سالوینی گفت مسئله پناهجویان می‌تواند بقای اتحادیه اروپا را به خطر بیاندازد. این مذاکرات غیررسمی به درخواست برلین برگزار خواهد شد و نزدیک به 16 نفر از سران کشورهای اروپایی در آن شرکت خواهند کرد.

سالوینی در گفتگو با اشپیگل افزود: «ظرف یک سال آینده مشخص خواهد شد همچنان اروپای متحدی باقی خواهد ماند یا خیر.»

سالوینی افزود گفتگوهای آتی درباره بودجه اتحادیه اروپا، و نیز انتخابات پارلمانی اروپا در سال 2019، نشان خواهد داد «آیا ایده اتحادیه اروپا معنای خود را از دست داده است یا خیر.»

انتظار می‌رود گفتگوهایی که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، مقدمات نشست سران اتحادیه اروپا در هفته آینده را فراهم کند. سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست آتی خود، درباره برنامه‌ها برای ایجاد اصلاحات کلی در نظام پناهجوپذیری این اتحادیه گفتگو خواهند کرد. سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا از زمان ایجاد بحران مهاجرتی در سال 2015، مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار