طلب 700 میلیارد ریالی بیمارستان بهشتی کاشان از بیمه تامین اجتماعی

مدیر مجتمع بیمارستان شهید بهشتی کاشان اعلام کرد : تاخیر در دریافت مطالبات از سازمان های بیمه‌گر بویژه سازمان بیمه تامین اجتماعی با بدهی 700 میلیارد ریالی به این بیمارستان باعث شده است در تامین برخی از امور اصلی بیمارستان و بیماران دچار مشکل شویم.

دکتر سید محمد حسین مکی، در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در خصوص فیلم شهروند خبرنگاری که از بیمارستان بهشتی کاشان مبنی بر نداشتن تخت همراه بیمار از این خبرگزاری منتشر شده است گفت: مجتمع شهید بهشتی کاشان یک بیمارستان مرجع در منطقه است که بیماران زیادی از اقصی نقاط شهرها و شهرستان های اطراف حتی خارج از استان اصفهان از جمله دلیجان، و محلات بیمار پذیرش می کند.

وی با تاکید بر اینکه این بیمارستان ملجا و مامن بیماران فراوانی از شهرهای اطراف است که نمی توان  برای همه آنها اقدامات لازم صورت بگیرد افزود: بار مراجعان این بیمارستان  دارای 650 تخت فعال بسیاربالا با ضریب اشغال 90 درصد است بطوری که هر سه تا چهار روز تخت های بیمارستان پر و خالی می شود.

به گفته وی، اولویت اصلی بیمارستان رسیدگی به وضعیت جسمی و سلامت بیماران در مرحله اول و نجات جان آنها و در درجه دوم کاهش عوارض و آسیب است.

تاخیر در پرداخت های سازمان های بیمه گر عامل بروز مشکلات شده است

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان، تصریح کرد:  متاسفانه بواسطه تاخیر پرداخت مطالبات از سازمان های بیمه‌گر بویژه طلب 700 میلیارد ریالی که این بیمارستان از سازمان بیمه تامین اجتماعی دارد حتی در تامین برخی از امور اصلی بیمارستان و بیماران دچار مشکل هستیم، امور رفاهی بیمار و همراه که دیگر در مرحله بعدی است.

دکتر مکی، با تاکید بر اینکه وظیفه ما نجات جان بیمار و کاهش عوارض و آسیب ها است افزود:تلاش ما در مرحله اول تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازخود بیماراست و پرداخت هایی که مربوط به پزشکان و کارکنان است.

وی، تامین خیلی از اقدامات اولیه و رفاهی را با پرداخت مطالبات ممکن دانست و گفت: ما در بخش هایی از بیمارستان مثل بخش طبی 3  با بیماران سرطانی و بدحال کلیوی اعتقاد داریم که حتما همراه درکنار بیمار باشد و برای آنها صندلی های تخت شو گذاشتیم.

به گفته وی، بعضی از بخش های بیمارستان نیز مثل بخش های ویژه (آی سی یو ، سی سی یو و عفونی) به لحاظ شرایط حساس آن اجازه حضور همراه ندارد اما برای بخش هایی هم که لازم است همراه کنار بیمار باشد یا خودشان دوست دارند کنار بیمارشان باشند آنها نیز باید برخی مسائل بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و بیمارانشان رعایت کنند.

 فیلمبرداری از مراکز درمانی ممنوع است

مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان، ممنوعیت فیلمبرداری از مراکز درمانی را تاکیدکرد و گفت: ما از انتقادات استقبال می کنیم و از طریق واحد پاسخگویی به شکایات، انتقادات و پیشنهادها و بخش روابط عمومی یا حتی مدیریت بیمارستان خود را ملزم به پاسخگویی مراجعان و بیماران و تکریم آنها می دانیم اما قضاوت یک طرفه و بدون تحقیق و شنیدن پاسخ مسوولان بیمارستان در مورد موضوع مطروحه ای که فیلم یا تصویر نیز گرفته و پخش شود صحیح نیست.

دکتر مکی اظهارداشت: ما حتی بدنبال پیشنهاد همراهان بیماران بخش اورژانس و انتقاد از نبود نمازخانه در این بخش با وجود کمبود فضا بلافاصله اقدام کردیم و مکانی را به عنوان نمازخانه در حدود 10 مترمربع ایجاد کردیم تا همراه بیمار به سهولت و سرعت برای ادای فریضه الهی بدون نیاز به مراجعه به نماز خانه اصلی بیمارستان در زیرزمین در این مکان حاضر شود و به سرعت کنار بیمارش بازگردد تا هر دو آرامش و اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در ازای خدمات تخت همراه هیچ هزینه ای برای بیمار محاسبه نمی شود، گفت: ما وظیفه قانونی برای دادن تخت همراه نداریم اما به لحاظ اخلاقی و بدون گرفتن هزینه تخت همراه اعتقاد داریم این خدمت را برای همراهانی که دوست دارند که کنار بیمارشان باشند (در بخش های نیاز به همراه) مثل طبی سه

( شامل بیماران سرطانی و کلیوی بدحال ) و اطفال و بخشی که بیمار نیاز به همراه دارد صندلی های تخت شو را برایشان تهیه کرده ایم.

به گفته وی، حتی دو ماهه ابتدای امسال برای همراهان بیماران بخش عفونی و بخش طبی نیزصندلی خریداری شده است.

دکتر مکی افزود:طرح تحول نیز اعتبارات گلوبال می دهدکه اولویت برای تهیه دارو و تجهیزات بیمار است و مازاد آن را رییس بیمارستان اختیار دارد که برای امور رفاهی بیمار هزینه کند.

وی با تاکید بر اینکه برای بیمار حرمت قائل هستند گفت: بیمارستان بهشتی یک مجتمع بیمارستانی با تمام بخش های تخصصی و فوق تخصصی  درمانی  و بصورت مرکز آموزشی دانشگاهی است که از  اساتید دانشگاه در رشته های مختلف بالینی و رزیدنت های تخصصی و پزشک عمومی در تمام تخصص های مورد نیاز منطقه در بالاترین سطح بهره می برد.

دکتر مکی تصریح کرد: تمام  بیمارانی که به هر یک از بیمارستان های منطقه رجوع می کنند  با هماهنگی ستاد هدایت، بیمار را به اینجا منتقل می کنند .

وی، هزینه 0 17 میلیارد ریالی برای طرح های عمرانی بیمارستان ، 0 5 میلیارد ریالی برای پست برق  وچند میلیارد ریالی برای آسانسورهای بیمارستان را یادآورشد و گفت:اگر مطالبات به موقع پرداخت شود پس از تامین هزینه های لازم برای درمان و نجات جان بیماران می توان هزینه خرید تجهیزات رفاهی بیماران را نیز فراهم کرد. 

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه این گفتگو افزود: بیمارستان سه نوع بیماران بخش تخت های مراقبت ویژه که نیاز به همراه ندارد،  بیماران بستری در بخش های غیره ویژه که با تشخیص پزشک معالج  نیاز به همراه دارند و بیماران اورژانس را پذیرش و بستری می کند.

دکتر مصطفی جوادی مقدم، با اشاره به مراجعه بالای بیماران از شهرهای مجاور به این بیمارستان با دو تا سه همراه افزود: بیمارستان برای کلیه بیمارهایی که نیاز به تخت همراه (بخش های داخلی و جراحی) دارد صندلی های تخت شو تهیه کرده است.

 وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه تکریم بیماران را داریم گفت: اولین چیزی که برای ما در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی در اولویت است سلامت و نجات جان بیمار است و البته تا حد توان و امکانات موجود به  همراهان بیماری نیز که به تشخیص پزشک معالج نیاز به همراه دارند ارائه خدمات  می دهیم.

به گفته وی، متاسفانه درصد بسیاری از همراهان به تشخیص خود کنار بیمارانشان دوست دارند بمانند.

دکتر جوادی مقدم، در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان و مراجعان در خصوص انتشار موضوعات مورد سوال و انتقاد خود از بیمارستان ابتدا از صحت و سقم آن مطلع شوند گفت: همه تلاش ما خدمت به بیماران و تکریم آنها و همراهانشان است.  

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار