معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حاشیه‌نشینی را بسترساز بروز جرم و بزهکاری دانست و اذعان کرد: برخی از محلات حاشیه‌نشین زمینه بروز پدیده کودکان خیابانی را فراهم می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار کرد: نداشتن پدر و سرپرست بالای سر فرزندان و نبود نظارت و کنترل کافی از سوی مادر به علت مشغله کاری زیاد در بروز رفتارهای ناهنجاری آنان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: بچه‌ها از لحاظ ارتباطی افرادی بسیار ضعیف هستند و روانشناسان معتقدند که ضعف در مهارت‌های ارتباطی یک نوع مهارت رفتاری آموخته‌شده است که ارتباط نزدیکی با الگوی تربیتی آن‌ها دارد و نداشتن مهارت‌های ارتباطی لازم ،میزان سازگاری با محیط و شرایط را از افراد سلب می‌کند و آمادگی بیشتری برای ارتکاب رفتار بزهکارانه یا بروز جرم در آن‌ها به وجود می‌آورد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که کودکان خیابانی بیشتر از هر کسی در معرض خطر بزهکاری قرار دارند، گفت: کودکانی که به دلیل طلاق یا فوت یکی از زوجین و مشکلات دیگر به کار در خیابان رو می‌آورند بیشتر از هر کس دیگر در معرض خطر بزهکاری و افتادن در دام باندهای تبهکاری و مجرمانه قرار دارند.

وی ورود کودکان خیابانی به چرخه بزهکاری را ناشی از آشفتگی خانوادگی، نبود سرپرست و نظارت  نداشتن کافی والدین عنوان کرد و بیان داشت: باید در این زمینه سازمان‌های حمایتی و تشکل‌های مردمی و خیریه‌ها وارد عمل شوند و از بزهکاری این گونه افراد جلوگیری کنند، چراکه قطعاً ثواب و اجر نجات یک کودک و نوجوان از ورطه نابودی و بزهکاری بسیار بیشتر از هر ثوابی است و با این کار می‌توان یک جامعه را از مشکلات و ناهنجاری‌ها نجات داد.

سرهنگ کریمی بر نظارت بیشتر والدین بر رفت و آمدهای کودکان و نوجوانان و مدیریت اوقات فراغت آنان در فصل تابستان تأکید و اضافه کرد: در این خصوص توصیه می‌‌کنیم، خانواده‌ها یک نظارت غیرمستقیم به صورت مستمر و مداوم بر رفتارهای فرزندان خود داشته باشند، امکان سرگرمی و شرکت در کلاس‌های ورزشی و فرهنگی را برای فرزندانشان فراهم کنند و ارتباط عاطفی میان اعضای خانواده را افزایش دهند.

وی یکی از عوامل بروز پدیده کودکان خیابانی را محیط مسکونی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر محیط مسکونی در منطقه‌ای باشد که افراد ناسالم در آن تردد دارند این موضوع در سوق دادن فرزندان به سمت جرم نقش بسزایی دارد که در این زمینه افراد باید به محیط سکونت خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حاشیه‌نشینی را بسترساز بروز جرم و بزهکاری دانست و اذعان کرد: برخی از محلات حاشیه‌نشین که به کانون رفت و آمد مجرمان و خلافکاران تبدیل شده است زمینه بروز پدیده کودکان خیابانی را فراهم می‌کند که باید دستگاه‌های مربوطه برای ساماندهی این‌گونه مکان‌ها برنامه‌ریزی اساسی و تصمیمات جدی اتخاذ کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار