وزیر کشتیرانی هند: «چابهار» به قطب ترانزیت افغانستان و منطقه تبدیل می‌شود

هند اعلام کرده است که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به سرمایه‌گذاری در «چابهار» ادامه می‌دهد و این بندر به قطب ترانزیت افغانستان، آسیای مرکزی و منطقه تبدیل خواهد شد.

وزیر کشتیرانی هند: «چابهار» به قطب ترانزیت افغانستان و منطقه تبدیل می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هند اعلام کرده است که با وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به سرمایه‌گذاری در «چابهار» ادامه می‌دهد و این بندر به قطب ترانزیت افغانستان، آسیای مرکزی و منطقه تبدیل خواهد شد.

«نیتین گادکاری» وزیر حمل‌ونقل و کشتیرانی هند نیز در این باره گفت که دهلی در نظر دارد تا سال ۲۰۱۹ بندر چابهار را افتتاح کند تا دسترسی هند به آسیای مرکزی تسهیل شود.

بندر چابهار این امکان را به هند می‌دهد تا به افغانستان محصور به خشکی و سرشار از منابع طبیعی دسترسی داشته باشد و مسیرهای تجاری را به‌ارزش میلیون‌ها دلار برای دهلی باز می‌کند.

این در حالی است که در حال حاضر تجارت دوجانبه هند با کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان کاملا وابسته به مسیری است که از پاکستان می‌گذرد و در نتیجه غالبا از روابط خصمانه هند و پاکستان متأثر می‌شود.

گادکاری افزود: چابهار پتانسیل آن را دارد تا برای افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی به قطب ترانزیت منطقه‌ای تبدیل شود و انتظار می‌رود که با آغاز عملیات بندر شهید بهشتی چابهار حجم تجارت به‌طور قابل توجهی افزایش یابد.

به نوشته تسنیم: هند به‌طور موقت یک شرکت ایرانی را برای مدیریت بندر چابهار انتخاب کرده و قرار است این شرکت از ۱۳ ژوئن به‌مدت ۱۸ ماه فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار