سخنگوی نظامی ارتش یمن ضمن تشریح آخرین وضعیت ساحل غربی تاکید کرد یک سری اهداف تعیین شده در داخل کشور‌های شرکت کننده در ائتلاف وجود دارد و در تیررس موشک‌های ما است.

تشریح آخرین اوضاع نبرد «الحدیده» از زبان سرتیپ عزیز راشد؛ بسیاری از اهداف متجاوزان در تیررس موشک‌هایمان استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرتیپ عزیز راشد معاون سخنگوی نظامی ارتش یمن در پاسخ به اظهارات اخیر انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات درخصوص لزوم تحویل بی قید و شرط بندر الحدیده یمن گفت: این وزیر اماراتی از سه هفته پیش اظهاراتی را مطرح کرد.

او در این اظهارات ۴۸ ساعت به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای تحویل الحدیده مهلت داد و گفت که اگر این کار صورت نگیرد، ظرف ۴۸ ساعت به الحدیده یورش خواهند برد. از زمان این اظهارات و تهدید‌ها و غوغای رسانه‌ای چهار هفته می‌گذرد و کاری از پیش نبرده اند. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دروغ بودن این ادعا‌های رسانه‌ای آن‌ها را برملا کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که ائتلاف متجاوز به یمن تصاویر و فایل‌های ویدئویی را از کنترل خود بر فرودگاه الحدیده منتشر کرده است و آیا این خبر صحت دارد، اظهار داشت: نه صحت ندارد، انتشار این تصاویر بزرگترین گواه اقدامات گمراه کننده رسانه‌ای و تبلیغاتی آن‌ها با استفاده از فناوری برای فریب دادن ملت‌های خود و وانمود کردن کسب پیروزی‌های دروغین برای سرپوش گذاشتن بر شکست و ناکامی آن‌ها است. اگر آن‌ها واقعا درست می‌گویند با هواپیما‌های خود در فرودگاه فرود آمده و بلند می‌شدند.

راشد درباره آمار تلفات به نیرو‌های متجاوز گفت: ما حقایق را لحظه به لحظه منتشر می‌کنیم، اما این کار بعد از اطمینان یافتن از آن انجام می‌شود. ۳۳۶ خودروی ائتلاف را در طول سه هفته اخیر منهدم کرده ایم.

یک ناوچه جنگی را به طور کامل به آتش کشیده ایم. ۱۲ فروند موشک بالستیک به سمت مواضع و اتاق‌های فرماندهی دشمن شلیک کرده ایم. این مواضع به طور کامل در ساحل غربی منهدم شده است. همه این‌ها در کنار صد‌ها کشته و زخمی ائتلاف از جمله فرماندهان بلندپایه است. نشست اخیر وزیران اطلاع رسانی کشور‌های متجاوز به یمن در شهر جده عربستان گواه قاطع شکست آن‌ها در دوره گذشته است و آن‌ها به دنبال راهی برای برون رفت از بحران خود هستند.

عزیز درپاسخ به سوال دیگری گفت: ما در طول عملیات اخیر خود، چندین فروند پهپاد را به پرواز درآوردیم که توسعه و تجهیز آن در کارخانه‌های تولیدات جنگی یمن صورت گرفته است. این پهپاد‌ها چهار عملیات نظامی ویژه علیه چهار ستون نظامی ائتلاف انجام داده و آن‌ها را در نبرد‌های اخیر به طور کامل منهدم کرده اند.

وی تصریح کرد: هر جنگی تلفات دارد. ما آن را پنهان نمی‌کنیم. وقتی یکی از عناصر ما جان خود را از دست می‌دهد؛ آن را با شفافیت تمام در رسانه‌های خود اعلام می‌کنیم، اما تلفات انسانی ما بسیار کمتر از تلفات انسانی ائتلاف است.

عزیز گفت: امارات نیرو‌های طارق عفاش و سلفی‌ها را به طور گسترده به خدمت گرفت و عربستان نیز القاعده و اخوان المسلمین را در نبرد‌ها به کار گرفت و همچنین سودانی‌ها و کلمبیایی‌ها به کار گرفته شدند، اما با وجود آن، در همه این نبرد‌ها شکست خوردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آنطور که ائتلاف می‌گوید، مذاکره‌ای برای تحویل بندر الحدیده به طرف‌های بین المللی وجود دارد، اظهار داشت: این سخن صحت ندارد و علتی ندارد که این کار را انجام دهیم. من از اینگونه اظهارات از سوی رسانه‌های دشمن تعجب می‌کنم. این امر خارج از همه منشور‌ها و قوانین بین المللی است. آن‌ها این دروغ‌ها را ترویج می‌کنند تا مردم باور کنند که حق با آن‌ها است.

معاون سخنگوی ارتش یمن در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر فرستاده سازمان ملل در امور یمن به شهر صنعا گفت: فرستاده سازمان ملل می‌خواهد درسطح شخصی دستاورد‌هایی به دست آورد. طرف‌هایی بین المللی هستند که نمی‌خواهند او اصلا موفق شود. در آمریکا و انگلیس و کشور‌های متجاوز، نمی‌خواهند ماموریت فرستاده سازمان ملل در یمن موفق شود. آن‌ها می‌خواهند که او نیز همانند فرستاده قبلی در ماموریتش شکست بخورد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از تشدید نبرد‌ها در الحدیده، آیا اهداف جدیدی برای موشک‌های شما در کشور‌های ائتلاف وجود دارد، اظهار داشت: عملا یک سری اهداف تعیین شده در داخل کشور‌های شرکت کننده در ائتلاف وجود دارد و در تیررس موشک‌های ما است. ما قدرتی داریم که می‌توانیم به بسیاری از این اهداف در داخل کشور‌های یاد شده برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که ائتلاف متجاوز شما را به مانع تراشی برای رسیدن کمک‌های انسانی به بندر الحدیده متهم می‌کند و نظر شما چیست، گفت: کشتی‌ها از گذرگاه‌ها و محل‌هایی وارد بندر الحدیده می‌شوند که در کنترل ائتلاف است. درنتیجه یک کشتی نمی‌تواند بدون بازرسی شدن وارد بندر شود. سازمان‌های بین المللی اشاره کرده اند که این کشور‌های ائتلاف هستند که جلوی ورود دارو و کمک‌ها برای ملت یمن را می‌گیرند.

عزیز درباره ادعای ائتلاف درخصوص مصادره یک کشتی حامل سلاح در مسیر ورود به بندر الحدیده خاطر نشان کرد: این‌ها ادعا‌های پوچ ائتلاف شکست خورده در سطح تبلیغاتی و نظامی است. می‌خواهد این ادعا‌ها را در برابر کشور‌های جهان ترویج کند تا به او در کسب دستاوردی در یمن بعد از چهار سال ناکامی متوالی کمک کنند.


بیشتر بخوانید:ارتش یمن: هرگونه طرح سازمان ملل برای تسلیم بندر الحدیده غیرقابل پذیرش است 


 این مقام نظامی یمن که با اسپوتنیک گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا اراضی جدیدی را در عملیات جاری در الحدیده از دست داده اید، گفت: نه نداده ایم. گروهی از ستون‌های نظامی دشمن وارد شده و منهدم شدند و الان بین صحرا و دریا گرفتار شده اند و اگر بخواهند که تسلیم شوند، مشکی نیست؛ در غیر این صورت با آتش ارتش و نیرو‌های کمیته‌های مردمی روبرو خواهند شد. کنترل و استقرار گسترده تک تیرانداز‌ها در همه جا وجود دارد. طرح‌های نظامی در بالاترین سطح همراه با قدرت مانور زیاد بری برخورد با رویداد‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به حضور گسترده نیرو‌ها برای مقابله با هرگونه تجاوز ائتلاف سعودی در ساحل غربی گفت: آن‌ها نمی‌توانند بندر الجدیده را تصرف کنند. از چهار سال پیش دو یا سه کیلومتر جلو می‌آیند و آن‌ها را بیرون می‌رانیم. اگر می‌توانستند پیشروی کرده و بندر را به تصرف درآوردند؛ تا امروز در دستان ما باقی نمی‌ماند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

بسیاری از اهداف متجاوزان در تیررس موشک‌های یمن است

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار