کریم زاده:

تولید بیش از ۲ هزار تن گیلاس در آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:سالانه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن گیلاس در استان تولید می‌شود.

تولید بیش از ۲ هزار تن گیلاس در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در سطح استان یک هزار و ۶۵۰ هکتار باغ گیلاس داریم که یک هزار و ۲۵۰ هکتار آن بارور و ۴۰۰ هکتار غیربارور است.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد در هر هکتار برای محصول گیلاس در سال‌های گذشته استان ۳.۶ تن بود، ادامه داد: با توجه به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی، متوسط عملکرد در سال جاری به ۱.۷ تن در هکتار رسیده است.

کریم زاده با اشاره به قیمت تمام شده انواع گیلاس، اضافه کرد: قیمت تمام شده به رقم گیلاس بستگی دارد. چنانکه قیمت تمام شده رقم تکدانه حدود ۴ هزار تومان و بقیه ارقام حدود ۲ هزار تومان است.

این مسئول با بیان اینکه رقم تکدانه بیشترین تولید، کیفیت و قیمت را در بازار دارد، قیمت این محصول را از اول فصل برداشت تا کنون از ۲۰ تا ۱۲ هزار تومان عنوان کرده و ادامه داد: بقیه ارقام گیلاس اشنویه از ۴ تا ۸ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

گفتنی است؛ آذربایجان غربی با تولید یک پنجم محصولات باغی کشور، رکورد تولید ۶.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در سال زراعی ۹۶-۹۵ را به نام خود ثبت کرده است. گیلاس هر چند نسبت به سایر محصولات کشاورزی از نظر تناژ تولید رقم بزرگی را به خود اختصاص نمی‌دهد، اما با توجه به تولید در کل کشور، این رقم قابل توجه است.

انتهای پیام/م

افزایش تولید گیلاس در اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.