"احیاء زندگی" در نقاط کور سیستان و بلوچستان

اینجا "جهادگران بسیجی‌" رنج محرومین را تسکین می‌دهند

عشق به خدمت کسی را از کار کردن خسته نمی‌کند؛ جهادگرانی که به صورت خودجوش به یاری محرومین می‌شتابند تا در راه خدا لبخند رضایت را بر لب‌های محرومان بنشانند و عمر دعای خیر آن‌ها را بدرقه راهشان کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه‌ساله شاهد اعزام نیرو‌های بسیجی دانشجو به مناطق محروم برای ساخت خانه و امکانات بهداشتی و رفاهی هستیم؛ نیرو‌های بسیجی جوان که بدون هیچ چشمداشت مادی با تمامی توان خود همت به ساخت و بازسازی مناطق مسکونی برای افراد محروم و بی‌بضاعت می‌کنند و اینکه جوانان ما بدون هیچ توقعی از نیروی جوانی خود برای کمک به همنوعان خود استفاده می‌کنند جای تحسین دارد. دانشجویان نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و اینگونه اعزام‌ها دانشجویی کار فرهنگی بسیار مفید است که سطح فرهنگ جامعه را بالا می‌برد.

اینجا

استان پهناور سیستان و بلوچستان که به نوعی محرومترین استان کشور نیز محسوب می‌شود، بدون شک نقاط بسیاری دارد. جهادگران را فرا می‌خواند؛ عمق محرومیت‌های به جا مانده از دوران ستمشاهی در این استان به حدی است که با وجود خدمات گسترده‌ای که پس از انقلاب در استان صورت گرفته؛ باز هم مردم در بسیاری نقاط از حداقل‌های معیشتی محروم هستند.

شاید تصور روستا‌هایی که از آب، برق، راه و همه امکانات محروم باشند و مردم آن از منابع آبی مشترک با دام به عنوان آب شرب استفاده کنند در دیگر نقاط کشور دشوار باشد؛ اینجاست که حضور جهادگران بسیجی بیش از دیگر نقاط کشور نیاز است.

اینجا

زدودن خستگی کار از تن جهادگران با لبخند رضایت محرومین

یکی از دانشجویان بسیجی که در ۲ دوره از اردو‌های جهادی استان سیستان و بلوچستان شرکت داشته ، گفت: تلاش برای از بین بردن محرومیت و فقر از اهداف نیرو‌های بسیجی است و من نیز با این نیت در اردو‌های جهادی حضور پیدا کردم.

کیخا ادامه داد: زمانی که برای کمک به یک منطقه محروم اعزام می‌شویم، پس از اتمام کار همان لبخندی که روی لب مردم می‌نشانیم خستگی کار را از بدنمان خارج می‌کند و اینجا در استان سیستان و بلوچستان مردم واقعاً به حداقل‌ها راضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوبی اردو‌های جهادی این است که با اعزام به مناطق محروم علاوه بر ساخت خانه، مسجد، اماکن فرهنگی، رفاهی و بهداشتی با فرهنگ‌های مختلف و نحوه زندگی مردم در سایر نقاط استان نیز آشنا می‌شویم و به نوعی این حضور باعث خودسازی می‌شود.

اینجا

کمک به محرومین به دور از تبعیض

یکی دیگر از دانشجویان بسیجی هم اظهار داشت: اعزام نیرو‌های بسیجی دانشجو به مناطق محروم بدون توجه به قومیت و نژاد و مذهب برای کمک به همنوعان کار بسیار خداپسندانه‌ای است که باعث دلگرمی مردم در نقاط محروم می‌شود.

پیری خاطرنشان کرد: این چنین کار‌هایی انسانیت را به رخ همه می‌کشد که برخی حاضرند برای همنوعان خود از استراحت و یا مال خود بگذرند تا محرومین نیز از زندگی خود لذت ببرند. شما با حضور میان جهادگران بسیجی واقعاً صفا و صمیمیتی که در کتاب‌ها درباره دوران دفاع مقدس نگارش شده را میان بچه‌ها مشاهده می‌کنید.

یکی دیگر از دانشجویان بسیجی گفت: بسیجیان باید بدانند که اشتغال فقط کار کارمندی نیست بلکه می‌توانند با نگاهی مثبت از توان خود برای کمک به افراد نیازمند و محروم استفاده کنند و در عین حال با ایجاد چرخه اقتصاد روستایی ضمن ایجاد اشتغال برای روستائیان درآمدی نیز برای خود کسب کنند.

شهرکی ادامه داد: دانشجویان بسیجی که حضور آن‌ها برای پیشبرد اردو‌ها در مناطق محروم نیاز بوده و از آن‌ها درخواست شده، بدون هیچ چشم‌داشتی پیشگام بوده‌اند که این حضور جوانان بسیجی در مناطق محروم و دورافتاده پیام فرهنگی انقلاب اسلامی را به گوش مردم می‌رساند.

وی رفع محرومیت و مشکلات مردم در مناطق محروم را از جمله رسالت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: دانشجویان بسیجی سعی دارند با رویه جهادگونه در روستا‌ها و مناطق محروم و دور افتاده چهره محرومیت را از زندگی مردم بزدایند.

اینجا

برنامه‌ریزی ۳۰ اردوی جهادی برای تابستان امسال در سیستان و بلوچستان

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای تابستان امسال ۳۰ اردوی جهادی در نقاط محروم سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده و دانشجویان دانشگاه‌های سطح استان نیز با اشتیاق زیادی در این اردو‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

ساسان سالاری با بیان اینکه بخش عمده تیم‌های جهادی سیستان و بلوچستان متشکل از گروه‌های بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان هستند، خاطرنشان کرد: بعد از پایان امتحانات فعالیت‌های جهادی در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و این فعالیت تا اوایل مهرماه طول خواهد کشید.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های جهادی از سوی دانشجویان در زمان امتحانات متوقف می‌شود و بعد از امتحانات دوباره از سر گرفته می‌شود.

سالاری به ۲۰ اردوی جهادی در عید امسال اشاره کرد و افزود: کمک به محرومین در تمام شهرستان‌های استان مد نظر است و جهادگران بسیجی از هیچ تلاشی برای جلب رضایت مردم دریغ نمی‌کنند.

سالاری گفت: تکمیل خانه عالم بعضی دهستان‌ها در شهرستان نیمروز با حمایت آستان قدس رضوی، تکمیل ساخت خانه محروم "گنبد علوی" شهرستان دلگان، توزیع بسته غذایی و لوازم التحریر بین دانش‌آموزان محروم، ایجاد یک واحد کانکس ۲ هزار تایی و یک واحد ساختمان ۳ هزار تایی پرورش بلدرچین در منطقه سیستان، شناسایی و ایجاد ۵ باغ پسته در سیستان، مرمت و زیباسازی مسجد "کوثر" شهرک دامداران زاهدان و ساخت مدرسه یک کلاسه در روستای "شکاری" خاش از جمله اقداماتی بوده که جهادگران دانشجو از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان آشناکردن دانشجویان با فعالیت ساختمان‌­سازی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در رشد فردی و اجتماعی و تقویت روحیه کار و تلاش، صبر، تواضع، همکاری، گذشت، خلاقیت، انگیزه کمک به دیگران و... را از جمله اهداف اردو‌های جهادی دانشجویی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بسیجیان در سیستان و بلوچستان بدون هیچ چشم‌داشتی در دورترین نقاط استان و نقاطی که به معنای واقعی کلمه کور محسوب می‌شوند و برخی از مردم در این مناطق تاکنون هیچ مسئولی را ندیده‌اند حضور پیدا می‌کنند و نشاط و زندگی را در آن مناطق به جریان می‌اندازند.

سالاری گفت: عمق محرومیت‌ها در سیستان و بلوچستان به حدی است که هرگونه خدمت‌رسانی به مردم واقعاً رنج مردم را تسکین می‌دهد و ما بار‌ها شاهد بوده‌ایم کوچکترین خدماتی چگونه مردم را امیدوار کرده است. مردم محروم سیستان و بلوچستان با وجود همه محرومیت‌ها قدردان نظام و انقلاب هستند و این وظیفه مسئولان را در خدمت‌رسانی به آن‌ها دوچندان می‌کند.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

برچسب ها: دفاع مفدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.