در تابستان به کجا سفر کنیم؟+ معرفی بهترین و جذاب ترین مناطق کشور برای سفر در تابستان

اگر شما هم تصمیم به سفر رفتن در فصل تابستان را دارید، این خبر را از دست ندهید تا بهترین و مناسب ترین مناطق برای سفر در تابستان را بشناسید.

در تابستان به کجا سفر کنیم؟+ معرفی بهترین و جذاب ترین مناطق کشور برای سفر در تابستان به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عوامل مختلفی برای انتخاب یک مقصد خوب وجود دارد که اگر سلایق مختلف انسان ها را کنار بگذاریم فصل سفر یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام انتخاب مقصد مناسب و خوب  باید در نظر داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

با تغییر فصول، افرادی که اهل سفر و طبیعت گردی هستند در نهایت مکانی را انتخاب می کنند که در زمان سفر بهترین شرایط را داراست. اگر شما هم چنین قصدی دارید به خصوص اگر جزء افرادی هستید که به دلایلی این امکان در نوروز برایتان فراهم نشده و می خواهید  سفری  در تابستان داشته باشید،  پیشنهاد  می کنیم با ما همراه باشید.

سفر در تابستان  و شرایط آب و هوایی

تابستان فصل تعطیلات و بهترین فرصت برای سفر ،گردش و رفع خستگی است. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، زیبایی چشم‌نواز طبیعت و آب‌و‌هوای گرم از دلایل مهم و قانع کننده  ای هستند که زمان مناسبی برای مسافرت و دورهم بودن اعضای خانواده و حتی دوستان با یکدیگر را فراهم می کند. به دلیل گرمای هوا اکثر مردم مناطق خوش آب و هوا و خنک را ترجیج می دهند. در این میان شاید معدود افرادی نیز هستند که به دلیل سرمای زمستان، مناطق با دمای بالا را می پسندند.  

 انتخاب مقصد مناسب برای سفر در تابستان

با شروع هر تعطیلی اکثر مردم ایران، شمال ایران و دریا را برای چند روز استراحت انتخاب می کنند، این منطقه در فصل تابستان انتخاب خوبی به شمار نمی رود، زیرا نتیجه این انتخاب، تحمل شرایط شرجی و کلافه شدن است. پس در نتیجه شهرهای کنار دریای خزر و خلیج فارس و مناطق کویری را باید از دایره انتخاب خود حذف کنید و مکان‌های کوهستانی و سردسیر را برای سفر و استراحت خود برگزینید. علاوه بر این بعضی افراد غیر از آب و هوای خوب و دلنشین، مناطق تاریخی و تفریحی منطقه برگزیده را نیز ملاک انتخاب خود قرار می دهند.

خنک ترین مناطق ایران برای سفرهای تابستانی

  کرمانشاه

به جرات می توان گفت که کرمانشـاه یکی از بهترین گزینه های سفر در تابستان است. آب و هوای خوب و معتدل و دارا بودن آثار باستانی و تفرجگاه های زیاد در این شهر همراه با طبیعت بکر و مردمان مهمان نواز آن باعث شده این شهر توسط بسیاری افراد به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود. از مناطق دیدنی شهر می توان، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره سو، طاق بستان، بیستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و را. . . نام برد.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

طبیعت دیدنی در حاشیه رود ارس و جلفای آذربایجان

تنوع در طبیعت و مناطق طبیعی منطقه آزاد ارس باعث سختی انتخاب گردشگران در مسیر یا مقصد گردشگری می شود و اغلب مردم دوست دارند که به علت تفاوت و تنوع از اکثر مکان های این منطقه دیدن کنند. از مهم ترین مواردی که ارس را به عنوان یک منطقه مناسب برای گردشگران و طبیعت دوستان معرفی می کند، زیاد بودن مناطقی است که مردم می توانند در کمال آسایش و امنیت چادر بزنند و چند روزی را در دامان طبیعت بگذرانند. کمپ های چادرزنی در داخل و خارج شهر جلفا از امنیت بالایی برخوردار و اکثر آنها مجهز به امکانات رفاهی و بهداشتی هستند. از مناطق طبیعی اطراف شهر برای کسانی که طبیعت را دوست دارند، می توان پارک ساحلی درنا و حاشیه رود ارس و همچنین مجموعه تاریخی کردشت منطقه و سد خداآفرین و طبیعت بکر آسیاب خرابه و همچنین طبیعت زیبای کلیسا سنت استپانوس را نام برد.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

دهکده ییلاقی جهان‌نما

یکی از مناطق ییلاقی کرد کوی استان گلستان است که مورد توجه گردشگران زیادی بوده  و یکی از خنک ترین نقاط کشور در فصل تابستان است. کمترین و بیش ترین دمای این منطقه در گرمترین فصل سال به ترتیب 12 درجه سانتی گراد  و 24 درجه سانتی گراد است. افرادی که قصد رفتن به این منطقه را دارند بهتر است از مسیر کردکوی به طرف پارک جنگلی امام  رضا حرکت کنند .از جاذبه های گردشگری دهکده می توان به چکل‌آتشان اشاره کرد.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

  چهارمحال بختیاری (شهرکرد) مشهور به بام ایران

مرتفع ترین مرکز استان در ایران شهرکرد است و به همین علت مشهور به بام ایران هست. آثار تاریخی همچون قلعه ها و اماکن سیاحتی و زیارتی و آب و هوای دلنشین، بسیاری از گردشگران را جذب استان چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرکرد، مرکز این استان می کند.

جاذبه های طبیعی بیشماری در اطراف شهرکرد موجود است که معروف ترین آنها، گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله های واژگون، تالاب بین المللی چغاخور و تالاب گندمان هستند.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

کلانشهر فرهنگی و توریستی همدان

همدان از شهرهای سردسیر ایران و در دامنه کوه الوند قرار دارد. این شهر اولین پایتخت مادها و پنجمین شهر فرهنگی و توریستی ایران بوده و از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است.ازجمله : آرامگاه باباطاهر، آرامگاه ابوعلی سینا، تپه هگمتانه، گنجنامه،میدان امام،بازار همدان و ....

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

اردبیل (سرعین) مشهور به چشمه های آبگرم

ده ها چشمه آب گرم معدنی که از کوه سبلان سرچشمه می گیرند در سرعین موجود هستند و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است و این شهر به چشمه های آب گرم مشهور است.

ایرانگردان و جهانگردان زیادی همه ساله اواخر بهار و فصل تابستان از این منطقه دیدن می کنند. در این شهر هتل - هتل آپارتمان و مهمانسراهای فراوانی وجود دارد، علاوه بر این مردم این منطقه ویلاها و خانه های مسکونی خود را به صورت مهمانپذیر اجاره می دهند.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

روستای صخره ای کندوان

این روستا جاذبه های گردشگری گوناگونی دارد که از میان آنها می توان  به خانه های کندویی شکل ساخته شده در دل کوه اشاره کرد .

کندوان  یکی از سه روستای صخره ای جهان بوده  و در 15 اردیبهشت ماه  1376 در لیست آثار ملی ایران ثبت شده و  از شهرستان های استان آذربایجان شرقی است.

مناسب ترین مناطق ایران برای سفر در تابستان

مناطق ذکر شده فقط قسمتی از طبیعت زیبای ایران است  که فرصت کشف زیبایی های آن می تواند برای تمام اعضای خانواده شیرین و به یادماندنی باشد.

لازم است در حین سفر از مجهز بودن خودرو و همراه داشتن وسایل ضروری اطمینان حاصل کنید. سفر زمان مناسبی برای بودن در دل طبیعت و سپری کردن ساعات شیرین با خانواده را برایتان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
نيشابور هم سرسبزه هم مردمان مهمانوازي داره و هم جاهاي ديدني و تفريحي زياد داره حتما يسري به نيشابور بزنيد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۲۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
بنظرم استان اردبیل و گیلان بهترین گزینه باشه
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۰۹:۳۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
من از خوزستان با خانواده ام رفتیم شمال هوا انقدر شرجی بود که به پیشنهاد دوستان رفتیم اردبیل تو تابستان هواش انقدر خنک بود که به خودمان پتو پیچیدیم بنظرم در ایران با این اب و هوای گرم استان اردبیل اولین گزینه باشد شما هم یه بار امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
ممنونم عاليه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام واقعا با این گرونی نمیشه سفر رفت خیلی دلم میخواد به زیارت امام رضا (ع) برم ولی پول ندارم هتل ها به شدت گرون شدن دلم گرفته حوصلم خیلی سر رفته کل دوستام هر سال ده بار مسافرت میرن ولی من یک بارش هم نتونستم برم باشه اشکال نداره ولی الان میخوام از ناراحتی گریه کنم لجم گرفته ای کاش قیمتا ارزون تر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام من می گم که سیستان وبلوچستان جا های دیدنی زیادی داره شهر قصر قند کوه خیلی زیبا داره ومردم شهر قصر قند خیلی مهمون نوازند وچابهار دریا خیلی زیبای داره ماننده دریا صورتی دریای حلزونی وشهر سرباز رود ها بسیار زیبای داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سلام من می گم که سیستان وبلوچستان جا های دیدنی زیادی داره شهر قصر قند کوه خیلی زیبا داره ومردم شهر قصر قند خیلی مهمون نوازند وچابهار دریا خیلی زیبای داره ماننده دریا صورتی دریای حلزونی وشهر سرباز رود ها بسیار زیبای داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۳ تير ۱۳۹۸
فقط ارسباران قلعه بابک
Iran (Islamic Republic of)
M.A
۱۱:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من و خانواده 2 سال پیش تابستان تیر ماه رفتیم همدان.عالی ترین سفر 4 رو رفتیم سفر ولی به اندازه ی یک سفر 10 روزه ی خارجه به ما خوش گذشت.قابل توجه دوستانی که می خواهند هتل یا اقامتگاه بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۷
بنظر من استان همدان و زنجان از جمله شهرهای سلطانیه و لاله جین گزینه خوبی هستند سال جاری آنجا رفتم واقعا هوای تگری و خنکی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام . یک کم اگر توی زندگی صرفه جویی کنید میشه سفر کرد. چرا مثلا پارسال یا چند سال پیش موبایل گرون قیمت خریدی ، ارزونش هم بود . چرا پارسال یا چند سال پیش لباس و ساعت گرون خریدی ارزونش هم بود . صرفه جویی میکردید. چرا پس انداز نمیکردید و به خودتان سختی نمیدادید . من خودم به شخصه دیدم طرف خونه نداره و مستاجره رفته گرانترین استخر تهران که خوش باشه. اگر از روز اول زندگی مشترکتون با هم صرفه جویی میکردید الان همه چیز داشتید . چرا حالا تلویزیون ال سی دی . چرا تلویزیون ال ای دی . مگه همان قدیمی ها مشکلی داشت . چرا آنقدر چشم و هم چشمی کردید که الان یک سفر یک روزه هم نمیتوانید بروید. خودم دیدم که میگم . پول که در می آوردند یک روزه میخوردند. مثلا دیدم طرف زمین کشاورزی را فروخته تا جشن عروسی مفصل بگیره . یا طرف وام گرفته تا جشن عروسی بگیره با هفتصد تا مهمان. خودم دیدم که میگم اگر از اول زندگی قناعت میکردید الان میتوانستید سفر بروید. عروسی با حداقل پنجاه نفر هم میشه برگزار کرد . حتما که نباید ماشین کلاس بالا گل بزنیدحتما که نباید گرانترین تالار بروید . اگر جا دارید در منزل باشد به خدا خودم دیدم توی پارکینگ آپارتمان جشن عروسی گرفته اند خودم دیدم که میگم . از روز اول زندگی با یک جهیزیه ساده یک ازدواج ساده ، آدم به همه چیز میرسه. آره دیگه ریخت و پاش های قدیم باعث شده که الان نتوانید مسافرت سه روزه بروید . مثلا طرف پارسال تبلت خریده برای بچه اش میتوانست نخرد. از خرید وسایل غیر ضروری پرهیز کنید. که الان پول بستنی داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
فقط یاسوج .خیلی قشنگه وبه پایتخت طبیعت معروفه.ض
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۲:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۷
پول نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۷
بعضی موقعه ها پول پیدا نمیکنیم تا محل کارمون بریم سعی میکنیم با اتوبوس و مترو به زور خودمونو برسونیم هرچی هم کار میکنیم وضعیتمون بهتر نمیشه مسافرت الان دیگه بیشتر داره شکل رویا میگیره واسه امثال ماها
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۰ ۱۱ تير ۱۳۹۷
شهر خوانسار در استان اصفهان هم جای با صفایی هست اب و هوای عالی با مناظر سرسبز طبیعی بسیار زیبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۱ تير ۱۳۹۷
ماکه بهترین تفریح مان سر کار رفتن دعوا با زن و بچه ها مون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۷
یاسوج و سی سخت هم خوبه...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۴۰ ۱۱ تير ۱۳۹۷
نون نداریم بخوریم ، سفر پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
M.A
۱۱:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خب بنده ی خدا پس اومدی تو سایت درباره سفر برای تابستان چرا
Seychelles
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۱ تير ۱۳۹۷
باسلام اذربایجان غربی شهرستان چالدران خنکترین شهر ایران است شهر بدون کولر
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۱۵ ۱۱ تير ۱۳۹۷
ما رفته بودیم شمال از رطوبت حالمون بهم خورد سریع رفتیم سرعین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
مگه زوره نرو . نق هم نزن .
Iran (Islamic Republic of)
رفیق دوست
۱۲:۳۵ ۱۱ تير ۱۳۹۷
استان کهگیلویه وبویراحمد مخصوصا مرکز آن جهت سفر تابستانی بی نظیره
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۴۸ ۱۱ تير ۱۳۹۷
خیلی ممنون خیلی خوب سفر هم بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۱ تير ۱۳۹۷
پول وقتی نباشه سفر کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
سوال مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۱ تير ۱۳۹۷
فقط شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۷
لرستان هم بد نیست البته فکر نکنم اونقدر هم ناشناخته باشه که از چشم شما دور مانده باشه ....شاید فقط شاید دلیلش..........باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۷
سلام با کدوم پول اخه این پیشنهاد ها رو میدید با این همه گرونی والا تا سرکوچه هم نمیشه رفت که مبادا بچه مون بستنی نخواد یه وقتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۷
به غیر از غار علصدر حیف وقت که بذاری بری همدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۷
همه جای ایران سرای من است ......
آخرین اخبار