همدان 2018 آغاز تبادلات اقتصادی با ارمنستان

معاون سياسی ، امنيتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: رويداد همدان 2018 فرصتی مناسب برای آغاز تبادلات اقتصادی و فرهنگی با کشورهای مختلف به ويژه جمهوری ارمنستان است.

همدان 2018 آغاز تبادلات اقتصادی با ارمنستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سيد سعيد شاهرخی معاون سياسی ، امنيتی و اجتماعی استاندار همدان در ديدار با سفير ارمنستان  در تهران اظهار داشت: استان همدان و ظرفيتهای بی نظيرش موجب شد تا در سال 2018 ميلادی به عنوان پايتخت گردشگری برگزيده شود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان گردشگری کشورهای آسيايی در شهريور ماه در همدان گفت: اين ميزبانی و ديگر برنامه های  بين المللی تدارک ديده شده می تواند جهش اقتصادی برای همدان به دنبال داشته باشد.

شاهرخی از سفير ارمنستان در تهران خواست از مراکز صنعتی و گردشگری همدان بازديد کرده و همدان را به هموطنان خود به خوبی معرفی کند.

معاون سياسی و امنيتی استاندار همدان از ملاير و لالجين به عنوان 2 شهر جهانی ياد کرد و گفت: ملاير به عنوان برند مبل و منبت شناخته شده و لالجين شهرجهانی و مرکز اصلی توليد سفال است.

شاهرخی به ظرفيتهايی مراکز علمی همدان و قابليت تبادل و تعامل علمی با کشورهای همسايه اشاره کرد و افزود: همدان در عرصه های کشاورزي و معدنی نيز پتانسيل های خوبی دارد.

رئيس اتاق بازرگانی همدان نيز با اشاره به شباهتهای موجود بين همدان و شهرهای ارمنستان گفت: اين شباهتها می تواند صنعت توريسم را در کشور ايران تقويت کند.

علی اصغر زبردست با بيان اينکه همدان با سابقه 500 ساله در پايتختی تمدن های گوناگون از ظرفيتهای ويژه ای در بخش گردشگری برخوردار است، اضافه کرد: انتخاب همدان به عنوان پايتخت گردشگری آسيا بسيار شايسته است.

وی با بيان اينکه جمهوری اسلامی ايران ارتباط خوبی با ارمنستان دارد، تاکيد کرد: عمق بخشی به مراودات اقتصادی مورد تاکيد است.

زبر دست يادآورشد: همدان زمينه مثبتی در عرصه گردشگري دارد و از اين طريق بايد تراز اقتصادی همدان را با ارمنستان بهبود بخشيم.

رئيس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به محصولات راهبردی همدان مانند کشمش ، سير و سيب زمينی گفت: ارمنستان با توجه به موقعيت جغرافيايی می تواند واسطه صادرات ايران به اروپا باشد.

وی همچنين به وجود 24 نوع تنوع معدنی در همدان اشاره کرد و افزود: انتظار داريم ارمنستان در زمينه فرآوری و صادرات مواد معدنی به اروپا همدان را ياری کند.

سفير ارمنستان در تهران به همراه رايزن های اقتصادی و فرهنگی امروز به همدان سفر کرده و از نزديک با پتانسيل های اقتصادی و صنعتی اين استان آشنا شد.

گفتنی است: همدان از ابتدای سال ميزبان سفرای کشورهای چک، غنا و ارمنستان بوده است.

انتهای پیام/د.ا

همدان 2018 فرصت مناسب سرمایه گذاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.