باشگاه خبرنگاران خراسان رضوی گزارش می دهد؛

جام جهانی کشتی ۲۰۱۹ فرصتی برای احیای کشتی خراسان رضوی/ شو ونشاط به کشتی خراسان برمی گردد

کشتی از رشته‌های ورزشی ریشه دار و محبوب در خراسان رضوی است و قطعا با برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در مشهد شور نشاط بسیاری به جامعه و علاقه‌مندان به این ورزش منتقل خواهد شد.

جام جهانی کشتی ۲۰۱۹ فرصتی برای احیای کشتی خراسان رضوی/ شو ونشاط به کشتی خراسان برمی گرددبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، خراسان بزرگ به‌عنوان یکی از مناطق کشتی‌خیز کشورمان فعال است و کشتی جزیی از فرهنگ مردم این دیار بوده که متاسفانه جایگاه اصلی و گذشته خود را از دست داده است.

برگزاری  مسابقات کشتی می‌تواند خراسان رضوی را در جایگاه اصلی خود قرار دهد و کشتی گیران مطرحی را به کشور معرفی کند.

برگزاری  مسابقات کشتی  در مشهد  ظرفیت‌های مشهد را به دنیا معرفی و کلاس درسی برای عوامل اجرایی و دست اندرکاران ورزش خراسان رضوی خواهد بود.

شهرداری مشهد که میزبانی این مسابقات را قبول کرده است هفته گذشته تفاهم نامه‌ای را با فدراسیون کشتی امضا کرد که نگاه مثبت مسئولان شهری برای احیای این رشته ورزشی در خراسان رضوی است.


 خراسان بزرگ یکی از پایگاه‌های اصلی کشتی کشور


خادم رییس فدراسیون کشتی معتقد است خراسان بزرگ یکی از پایگاه‌های اصلی کشتی کشور محسوب می‌شود و کشتی جزء فرهنگ این خطه است.

وی گفت : برگزاری اینگونه مسابقات دراین سطح به شکوفایی استعداد‌ها و گرایش جوانان به رشته کشتی در خراسان کمک می‌کند.

رییس فدراسیون کشتی می‌گوید: ظرفیت‌های مدیریتی شهردار مشهد و هیات کشتی استان و هماهنگی‌های فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان موقعیتی را ایجاد کرد تا شاهد میزبانی مسابقات جام جهانی 2019 کشتی در شهر مشهد باشیم.
 

تشکیل ستادی ویژه برای میزبانی از رقابت‌های 2019 جهانی کشتی


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما از تشکیل ستادی ویژه برای میزبانی از رقابت‌های 2019 جهانی کشتی در مشهد خبر داد گفت: برگزاری یک رویداد ورزشی در خراسان رضوی یا شهر مشهد، سبب خیر است زیراهم برای ورزش استان خوب است که آشنایی و انگیزه را بالا می‌برد و هم شهر مشهد به دیگران معرفی می‌شود.

کوروش صبوریان افزود: با حضور افراد توانمند، ستادی به ریاست شهردار تشکیل خواهدشد تا یک کار کلاسیک درحد جهانی برگزار شود.

وی با تقدیر از اقدام ارزشمند شهرداری مشهد در جهت حمایت از میزبانی جام جهانی کشتی، گفت: برگزاری میزبانی‌های مسابقات به خصوص در سطح جهانی پیامد‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و تاثیر بسیاری بر ورزش آن منطقه دارد که شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد با نگاهی ارزشمند به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت کشتی در خراسان رضوی افزود: کشتی از رشته‌های ورزشی ریشه دار و محبوب در استان است و قطعا با برگزاری جام جهانی کشتی آزاد در مشهد شور نشاط بسیاری به جامعه و علاقه‌مندان به این ورزش منتقل خواهد شد.
 

مشهد آماده میزبانی مطلوب در جام جهانی کشتی

ریاضی  رئیس هیات کشتی استان خراسان گفت: مشهد آماده است تا میزبانی مطلوبی برای جام جهانی کشتی 2019 داشته باشد.

وی در خصوص تفاهم نامه ای که بین ایشان،رسول خادم و شهردار مشهد امضا شده است افزود: این تفاهم نامه در خصوص توضیح و تشریح مسئولیت ها بود که به امضا رسید که برای برگزاری مسابقات به بهترین شکل،لازم است  هریک از اعضا به آن عمل کنند.

رئیس هیات کشتی استان خراسان  گفت: طبق معمول 8 کشور برتر جهان در جام جهانی شرکت خواهند کرد که بین این 8 کشور مسابقات به صورت تیم به تیم برگزار خواهد شد که معمولا به همین شکل مورد استقبال تماشاچی قرار میگیرد.

ریاضی در مورد حمایت شهرداری و نحوه انجام تبلیغات افزود: تمامی نیاز ها برای تبلیغات و بیلبورد های تبلیغاتی را شهرداری تامین خواهد کرد  و از این نظر کاملا به تفاهم رسیده ایم.

انتهای پیام//ع.ع

گزارشگر علی اکبر علی آبادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.