سی‌ان‌ان: ترامپ به دنبال حصول توافقی با پوتین برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است

سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت ممکن است ترامپ در دیدار آتی خود با پوتین، درصدد حصول توافقی با وی برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بار دیگر به احتمال خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه اشاره کرد. گزارش‌ها حاکی است وی در روزهای گذشته و در ملاقات خود با عبدالله دوم، پادشاه اردن، در کاخ سفید، این مسئله را به طور خصوصی با وی مطرح کرده است.

ترامپ و عبدالله دوم در ملاقات با یکدیگر، درباره مسئله سوریه صحبت کردند. یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: «ترامپ باور دارد می‌تواند با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، بر سر ایجاد منطقه‌ای امن در جنوب سوریه به توافق برسد تا به این صورت، نیروهای آمریکایی بتوانند هر چه سریع‌تر از سوریه خارج شوند.»

ترامپ در ماه مارس سال جاری میلادی گفته بود آمریکا «خیلی زود از سوریه خارج خواهد شد.» صحبت‌های وی تنها چند ساعت پس از آن بیان شد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر لزوم باقی ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه تا آینده نزدیک تاکید کرده بود.

با این حال، اکنون به نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد این مسئله را بار دیگر در ملاقات با ولادیمیر پوتین در شهر هلسینکی فنلاند که قرار است در هفته‌های آتی برگزار شود، مطرح کند. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند این نشست با محوریت سوریه انجام خواهد شد. با این‌حال، جزئیات اندکی درباره مسائل مورد بحث در نشست آتی میان دو رئیس جمهور منتشر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار