عزم همگانی برای حفاظت از منابع طبیعی

استاندار فارس گفت: حفاظت و صیانت از درختان را در دستور کار قرار دهیم چرا که این سرمایه‌ها تنها مربوط به ما نبوده بلکه متعلق به گذشته، حال و آینده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تبادار استاندار فارس در جلسه هم اندیشی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی فارس با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد سرمایه‌های بسیار خوبی برای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست هستند، اظهار کرد: این ادارات باید با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت برجسته این سمن‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند.

تبادار تصریح کرد: فرهنگ سازی، مهم‌ترین مولفه هر جامعه در ابعاد مختلف است و سمن‌ها و تشکل‌های مردمی می‌توانند در فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف بسیار نقش آفرین باشند.

وی توصیه کرد: این تشکل‌ها مبنای کارشان را در راستای اهدافشان و بر مبنای توسعه پایدار و نگاه همه جانبه به مسائل قرار دهند.
اسماعیل تبادار اضافه کرد: علم و دانش سبب شده است تا جمعی سازمان یافته، با برنامه و با دقت نظر مسائل مربوط به منابع طبیعی را بررسی و از این موهبت‌های الهی حفاظت و حراست کنند و برای پیشبرد امور ارائه برنامه و راهکار داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: تکلیف و تعصب با علم و دانش آمیخته شده و باعث ورود سازمان‌های مردم نهاد در عرصه عملی صیانت از منابع طبیعی شده است.

تبادار ادامه داد: مجموعه‌های دولتی باید با همفکری و مشورت گرفتن از سازمان‌های مردم نهاد توسعه پایدار را تجزیه و تحلیل کنند و برای تحقق آن راهکار ارائه کنند.

استاندار فارس بیان کرد: باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که قبل از آن که بخواهیم عرصه جدید جنگلی را به وجود آوریم حفاظت و صیانت از عرصه درختان موجود را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که این سرمایه‌ها تنها مربوط به ما نبوده بلکه متعلق به گذشته، حال و آینده است.

انتهای پیام/ن

حفاظت از منابع طبیعی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار