بررسی وضعیت 16 تیم حاضر در جام جهانی

32 تیم از 8 گروه بالا آمدند و حالا خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می کنیم، جام جهانی به پایان می رسد ؛ جامی که دیگر نه محمد صلاح دارد، نه لواندوفسکی، نه تونی کروس و نه البته ایران!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اتمام بازی های مرحله گروهی تکلیف تیم های صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد: روسیه، اروگوئه، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، آرژانتین، برزیل، مکزیک، بلژیک، ژاپن، اسپانیا، روسیه، کرواسی، دانمارک، سوئد، سوئیس، کلمبیا و انگلیس شانزده تیمی هستند که به تفکیک مسیر صعود آن ها بررسی شده است.

اروگوئه، روسیه، عربستان، مصر

گروه A؛ سلام روسیه!

میزبان مسابقات همان روز اول انگیزه خود را نشان داد. تیمی که شاید چندان قوی نبود و به لطف امتیاز میزبانی، از پیش حضورش را قطعی کرده با تحمیل یک برد پنج گله به عربستان خط و نشانش برای صعود را کشید. روس ها با شکست مصر، محمد صلاح را خیلی زود به خانه فرستاندند تا دربی خاورمیانه کاملا تشریفاتی باشد اما صدرنشینی؟ عذرخواهی می کنم روسیه! اروگوئه مشتاق تر از این حرف هاست!

1

اسپانیا، پرتغال، ایران، مراکش

گروه B؛ لعنت به VAR!

گروه دوم با برد ایران به جام سلام کرد؛ بردی که البته دم خداحافظی و با سر خود مراکشی ها تقدیم ایران شد. تیم ملی بعد از 20 سال دوباره طعم پیروزی را در جام جهانی چشید و ساعاتی بعد، اسپانیا و پرتغال در پرگل ترین تساوی جام یکدیکر را گلباران کردند. در هفته دوم قهرمان اروپا رسما قهرمان آفریقا را ناک اوت کرد و اسپانیا به زحمت ایران را شکست داد اما هفته آخر، حسرت ایرانیان تا چهارسال بعد خواهد بود؛جایی که یک گل بیشتر از ایران یا مراکش می توانست بچه ها را در روسیه نگه دارد!

2

گروه C؛ فرانسه، دانمارک، پرو، استرالیا

این خروس های محتاط!

دو برد فرانسه در همان ابتدای کار، صعود بی دردسر آن ها را تقریبا قطعی کرد. دشان که در آخرین نسل قهرمان خروس ها توپ می زد، حالا می خواهد قهرمان بعدی را خودش بسازد. فرانسه هرچند هوادارانش را به بردهای پرگل عادت نداده است اما می تواند در قامت یک قهرمان ظاهر شود. تیم دوم هم طبق انتظار دانمارک است. تیمی که با کسپر اشمایکل، می تواند به برد در ضربات پنالتی امیدوار شود؛ پسر کاو ندارد نشان از پدر....

3

گروه D؛ کرواسی، آرژانتین، نیجریه، ایسلند

بازگشت مسی!

شاگردان دالیچ با هیچ کس تعارف ندارند! سه برد در مرحله گروهی نشان می دهد شطرنجی ها دوباره برای تاریخ سازی پا به جام گذاشته اند و حالا باید به حرف های مودریچ شک کرد: حاضرم بعضی جام هایم در رئال را با جام ملی عوض کنم.

آن طرف سمپائولی با کمک مسی و روخو برای تقابل با فرانسه آماده شده اند. آلبی سلسته که تا ثانیه های اخر با حذف در گروهش کنار آمده بود، نهایتا از یک فاجعه گریخت تا حالا برای ادامه راهش کار سختی برابر تیم جوان فرانسه داشته باشد.

4

گروه E؛ برزیل، سوئیس، صربستان، کاستاریکا

قهرمان وارد می شود؟

تساوی هفته اول طلایی پوشان با سوئیس خیلی ها را به غول کشی در این گروه مشکوک کرد اما تنها تیم پنج ستاره جام با هفت امتیاز صدرنشین گروهش شد و با برد کاستاریکا، پدیده دور قبل را خیلی زود از مسابقات حذف کرد. سوئیسی ها دیگر تیم صعودکننده از این گروهند و در یک هشتم باید با سوئد رو در رو شوند؛ شاید نزدیک ترین دوئل حذفی!

5

گروه F؛ سوئد، مکزیک، کره جنوبی و آلمان

خداحافظ مانشافت، سلام خرافه!

مکزیکی ها استارت شور در این گروه را زدند. برد آلمان در اولین قدم همه را متوجه خرافه ای کرد که حالا برای سومین بار پیاپی تکرار شد. سوئدی که در بازی دوم و آخرین لحظات مغلوب کاشته استادانه کروس شده بود، نهایتا با یک برد رویایی صدرنشین گروه شد! شگفتی درست همینجاست؛ وقتی که مکزیک و سوئد به مرحله بعد صعود کردند و آلمان در وقت های تلف شده نیمه دوم دو گل از کره خورد! از این گروه همه خوشحال رفتند؛ الا آلمان! آن ها دوباره برای تلافی شکستشان در روسیه باز خواهند گشت؛ پی منتظر هولوکاستشان خواهیم ماند....

6

گروه G؛ بلژیک، انگلیس، تونس، پاناما

کورس تشنه ها

چهار برد پرگل برای بلژیک و تونس همه چیز را همان طوری پیش برد که فکر می کردیم. تونس و پاناما حرفی برای گفتن نداشتند و به عنوان بازنده های تمام عیار تورنمنت به کشورشان بازخواهند گشت! صدر جدول اما میان برنده ها تعویض می شد. بلژیک در هفته اول رتبه اول را کسب کرده بود اما سه شیرها با دریدن پاناما، عطش خود را نشان دادند تا تکلیف سرگروه در آخرین روز و با دوئل رو در رو مشخص شود: سلام ادنان!

7

گروه H؛ کلمبیا، ژاپن، سنگال و لهستان

دو تکل اضافه! 

اگر اسپانیا در پایان هفته دوم به برکت کارت زرد کمتر پرتغال را جا گذاشته بود، فرزندان آفتاب با دو کارت کمتر نسبت به سنگال تنها تیمی از سید 4 بودند که به جمع 16 تیم رسیدند! ژاپن حالا تنها تیم آسیایی جام است که نشان داد می تواند با کمی خوش شانسی بیشتر و حتی باخت برابر لهستان بحران زده به دور بعد راه پیدا کند.

   8

حالا ماییم و جامی که دیگر نه محمد صلاح دارند، نه لواندوفسکی، نه تونی کروس و نه البته ایران!

bye bhe

منبع:ایلنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.