سیدحسن نصرالله: اوضاع در منطقه به نفع محور مقاومت پیش می‌رود/ حزب‌الله اگر در یمن شهید بدهد آن را کتمان نمی‌کند

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود پیرامون آخرین تحولات لبنان و منطقه تاکید کرد اوضاع در منطقه به نفع محور مقاومت پیش می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود درباره آخرین تحولات منطقه تاکید کرد اوضاع در منطقه از سوریه گرفته تا یمن به نفع محور مقاومت  پیش می‌رود.

دبیرکل حزب الله لبنان در این سخنرانی خاطرنشان کرد: ­اگر برخی‌ها به تغییرات منطقه‌ای برای تشکیل دولت در لبنان دل بسته‌اند، باید دست از این دل‌بستگی خود بردارند. مشکل تأخیر در تشکیل دولت در لبنان به نبود معیار‌ها ارتباط دارد. سهم‌های وزارتخانه‌ها باید براساس نتایج انتخابات پارلمانی یا بر اساس میزان مقبولیت مردمی واقعی احزاب مشخص شود. طرف‌ها باید خواسته‌هایشان را پایین بیاورند و دولت به سرعت تشکیل شود.

تمام گروه‌های تروریستی در سوریه در آستانه شکست قرار دارند
وی در ادامه اظهار کرد: ­کسی از بازگشت اجباری آوارگان سوری به کشورشان صحبت نکرده است بلکه صحبت از بازگشت امن و داوطلبانه آنهاست. برخی طرف‌ها و برخی سازمان‌های بین المللی و محلی، آوارگان سوری را با دادن اطلاعات غلط و نادرست از بازگشت به کشورشان می‌ترسانند. برای کمک به بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان آماده‌ایم. یک گروه و نیز کمیته‌هایی در حزب الله برای کمک به بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان تشکیل داده‌ایم.

سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به دستاوردهای اخیر ارتش سوریه گفت: تمام گروه‌های تروریستی در سوریه در آستانه شکست هستند و بسیاری از آن‌ها به طرح صلح دولت سوریه پیوسته‌اند. وی ادامه داد: نبرد سوریه تنها مربوط به سوریه نیست بلکه مربوط به آینده عراق، لبنان، فلسطین و تمام منطقه است.

اعلام معامله قرن از سوی ترامپ نزدیک است
دبیرکل حزب‌الله لبنان به تحولات اخیر در فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: شواهد نشان می‌دهد ما اکنون وارد یک مرحله آمریکایی-اسرائیلی در منطقه شده‌ایم. نمایندگانی از آمریکا به منطقه آمده‌اند و اعلام "معامله قرن" از سوی دولت ترامپ نزدیک است. در حال حاضر، اولویت اصلی آمریکا در منطقه، حل مساله فلسطین از طریق به اصطلاح "معامله قرن" است. خروج آمریکا از برجام، تهدید اعمال تحریم علیه ایران و اتفاقات رخ داده در سوریه، همه و همه در راستای طرح واشنگتن یعنی معامله قرن است که هدف آن به اصطلاح حل مسأله فلسطین است.

حزب‌الله اگر شهیدی در یمن تقدیم کند به آن افتخار خواهد کرد
وی در ادامه با اشاره به عملیات اخیر ائتلاف سعودی برای اشغال بندر حدیده خاطرنشان کرد: در عملیات اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی علیه بندر حدیده در یمن رسانه‌های آن‌ها به دروغ گفتند که تعدادی از نیرو‌های ایران و حزب الله لبنان را کشته یا اسیر کرده‌اند؛ در حالیکه ما هیچ نیرویی به یمن اعزام نکرده‌ایم، چون مبارزان یمنی نیازی به کمک ما ندارند.

سیدحسن نصرالله در عین حال تاکید کرد: حتی اگر روزی این مساله به واقعیت تبدیل شود و حزب‌الله در یمن شهید تقدیم کند، ما به آن افتخار خواهیم کرد و هرگز آن را کتمان نخواهیم کرد. 

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: ائتلاف سعودی در تهاجم نظامی اخیر به بندر حدیده یمن با وجود کمک‌های خارجی فراوان، به معنای واقعی کلمه شکست زشتی در میدان نبرد خورد. من وقتی فیلم مقاومت مبارزان یمنی را می‌بینم از خودم خجالت می‌کشم که چرا در میان آن‌ها نیستم.

وی در ادامه ضمن تشکر از پارلمان سودان و ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر جدید مالزی، ابراز امیدواری کرد همه کشور‌های عضو ائتلاف سعودی بدانند که یمن تسلیم‌شدنی نیست و به مانند سودان و مالزی تصمیم بگیرند که از این ائتلاف جدا شوند. 

سید حسن نصرالله همچنین در سخنرانی خود جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان در مرز مکزیک با آمریکا را نیز نشان‌دهنده خوی وحشیانه ترامپ برشمرد و تاکید کرد حتی لغو این دستور نیز چهره دولت آمریکا را تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام/

سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
سلام ای کاش ماهم همسنگر شما برای نصرت سلام مسلمین بودیم لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
سلام ای کاش ماهم همسنگر شما برای نصرت سلام مسلمین بودیم لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
درود بر سید حسن نصرلله و نیروهای رزمند ه اش که دارد کمر اسراییل را میشکند مرگ بر دشمنانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۹ تير ۱۳۹۷
درود بر سید حسن نصرالله بخدا من ایرانی هم به خودم خجالت می کشم چرانمی توانم به مظلومین یمن حتی اگر مسلمان نباشند هم کمک کنم اگر کفار هم در چنین ظلمی قرار گیرند وظیفه ما مسلمان هست کمکشان کنیم اشاءالله امام زمان که ظهور همرا با حضرت عیسی چقدر مهربانی کنند برای بشریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۹۷
لشکر کفار در برابر مومنین قدرتی ندارند و نابود شدنی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۹۷
زنده باد سید حسن نصرالله الله یاورتان
Iran (Islamic Republic of)
صادق برزگران
۲۳:۴۹ ۰۸ تير ۱۳۹۷
درود برشرف سيد مقاومت آقاي سید حسن نصرالله ، كه با فرمانده اي صحيح و شجاعانه اش ، معادلات استعمارگران را در منطقه برهم زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۸ تير ۱۳۹۷
دمت گرم اقا سید خیلی باحالی.مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۸ تير ۱۳۹۷
درود بر سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۸ تير ۱۳۹۷
خدا به داد يمني ها برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۸ تير ۱۳۹۷
خدا به داد يمني ها برسه
آخرین اخبار