برخورد تلفن همراه با زمین می‌تواند سبب شکسته شدن و از دست رفتن اطلاعات آن شود اما فناوری جدید از بروز این اتفاق جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آقای Philip Frenzel دانشجوی خلاق دانشگاه آلن (Aalen University) در کشور آلمان موفق به ساخت نوعی ایربگ، کیسه هوا (AIRBAG) برای تلفن‌های همراه شده است که در زمان رها شدن تلفن همراه از دست فرد فعال و مانع از شکستن بدنه آن می‌شود.


کیسه هوای گوشی تلفن همراه در جلد یا همان کاور گوشی‌ها تعبیه می‌شود و دارای حسگر‌ها و هشت چشمی برای گرفتن تلفن همراه در زمان سقوط از ارتفاع است.

طرح ابداعی این دانشجو یک نمونه اولیه و به دلیل اختراع آن، جایزه برتر از انجمن مکاترونیک آلمان را به دست آورده است.

این دستگاه با نام اختصاری AD (active damping) دارای قلاب‌هایی است که گوشی تلفن همراه را بالاتر از سطح زمین متوقف می‌کند و به این ترتیب مانع از شکستن بدنه یا صفحه لمسی آن می‌شود.


پس از فعال شدن قلاب‌ها و جلوگیری از شکستن گوشی، فرد می‌تواند به آسانی قلاب‌ها را به درون بدنه دستگاه بازگرداند و در آینده باز هم از این قابلیت استفاده کند.


این قلاب‌ها تلفن همراه را بر روی سطح صاف به خوبی پیشتیبانی و حفاظت می‌کنند اما عملکرد قلاب‌ها در سطوح ناصاف مشخص نیست و نیاز به نوآوری در آینده خواهد داشت.


مخترع ایربگ گوشی‌های تلفن همراه، اختراع خود را به ثبت رسانده است و در آینده نزدیک وسیله ابداعی او با دگرگونی‌هایی وارد بازار‌های جهانی خواهد شد.


شکستن صفحه نمایش لمسی تلفن همراه، می‌تواند سبب آسیب رسیدن به اطلاعات و نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا برای تعمیر آن شود که در برخی مواقع مقرون به صرفه نیست و کاربرمجبور به خرید گوشی جدید می‌شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

تلفن‌های همراه ایربگ دار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۰ تير ۱۳۹۷
دمش گرم
آخرین اخبار