در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بهره مندی ۴۷ هزار معتاد از خدمات بیمه سلامت/ سهم ۳۰ درصدی بیماران در پرداخت هزینه‌های درمانی

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به خدمات رسانی به ۴۷ هزار معتاد گفت: بیماران ۳۰ درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند.

بهره مندی ۴۷ هزار معتاد از خدمات بیمه سلامت/ سهم ۳۰ درصدی بیماران در پرداخت هزینه‌های درمانیطاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعداد مراکز ترک اعتیادی که با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند، اظهار کرد: حدود ۴۰۴ مرکز که ۱۷۷ مورد آن دولتی است در سراسر کشور با سازمان بیمه سلامت برای ارائه خدمات به معتادان قرارداد دارند.

وی اضافه کرد:  حدود ۷۰ درصد هزینه‌های این خدمات به وسیله سازمان‌های بیمه‌گر و ۳۰ درصد به وسیله خود بیمار پرداخت می‌شود.

مدیر عامل بیمه سلامت با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۷ هزار نفر از معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: سال گذشته معتادان به مواد مخدر و قرص‌های روان گردان با حدود ۲۸۰ هزار بار مراجعه به مراکز، انواع خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کرده اند.

تلاش برای محرمانه  ماندن  اطلاعات مراجعان به مراکز ترک  اعتیاد

موهبتی با بیان این‌که معتادان به علت ثبت اسامی در مراکز، علاقه چندانی برای مراجعه به مراکز درمانی ندارند، عنوان کرد: البته محرمانه بودن اطلاعات مد نظر است، اما برای این موضوع نیز باید تدابیری در نظر گرفت.

وی گفت: در این بخش خدمات فقط به وسیله سازمان بیمه سلامت ارائه نمی‌شود و سازمان تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و حتی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اطلاعاتشات را در سامانه ثبت می‌کنند.

مدیر عامل بیمه سلامت یاد آور شد: بر اساس شرایط ثبت کنندگان اعتبارات در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیردالبته در این بین، بخشی از افراد مجهول الهویه هستند و این یکی از معضلات جدی ماست، زیرا برخی از این افراد اطلاعات خود را در اختیار مراکز درمانی قرار نمی‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار