۷ بلای وحشتناکی که انسان‌ها بر سر حیوانات در معرض انقراض می‌آورند +تصاویر

تعدادی از حیوانات کمیاب و در معرض انقراض تنها به خاطر برخی عقاید خرافی درباره خواص دارویی اعضای بدنشان مورد هجمه انسان قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انسان به عنوان عامل اصلی نابودی طبیعت و محیط زیست سهم بسزایی در کاهش جمعیت گونه‌های جانوری داشته است. شکار بی ‌رَویه، از بین بردن زیستگاه‌ها و آلوده‌سازی منابع غذایی و آبی از جمله دلایل این اتفاق بوده‌اند، اما شوربختانه تعدادی از حیوانات کمیاب و در معرض انقراض نیز تنها به خاطر برخی عقاید خرافی درباره خواص دارویی اعضای بدنشان مورد هجمه انسان قرار گرفته‌اند.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

درمان فتق با استخوان پای فیل آسیایی

فیل‌های آسیایی برخلاف فیل‌های آفریقایی، عاج بلند و ارزشمند ندارند و شاید همین خصیصه باید به نفع‌شان تمام می‌شد اما بشر برای کشتار بهانه خود را پیدا خواهد کرد! در میانمار، خمیری از استخوان پای فیل درست می‌کنند که به گفته خودشان در درمان فتق، مؤثر است.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

کاهش درد دندان با عصاره بدن ببرها

تقریباً تمامی قسمت‌های بدن ببر آسیایی از جمله، استخوان، پنجه، پوست و دندان‌های آن در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پزشکان سنتی چینی عقیده دارند بخش‌های مختلف بدن ببر برای درمان دندان‌درد، مفید است. چیزی که علم پزشکی روز، آن را به شدت رد می‌کند.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

درمان سرماخوردگی با گوشت تمساح

تمساح چینی جزو گونه‌های در معرض انقراض طبقه‌بندی شده است. سال‌هاست که این تمساح‌ برای استفاده از گوشت و اعضای بدنش شکار می‌شود. چینی‌ها اعتقاد دارند گوشت این جانور برای درمان سرماخوردگی و برخی سرطان‌ها، مفید و مؤثر است. تمساح چینی بومی مناطق شرقی چین است.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

درمان ضعف اعصاب با مشک آهوی ختن

آهوی ختن یا آهوی مشک برای ما ایرانی‌ها موجودی آشناست. سالیانی است که این آهوها برای استفاده از مشک‌شان در صنایع عطر و داروهای سنتی چینی شکار می‌شوند. چینی‌ها به مدت ٥ هزار سال است که از مشک برای درمان بیماری‌های مربوط به گردش خون و آرامش اعصاب استفاده می‌کنند.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

درمان امراض با روغن لاک‌پشت

جمعیت لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی در سراسر جهان کاهش یافته است. مهم‌ترین دلیل کاهش جمعیت این لاک‌پشت‌ها، شکار آن‌ها برای استفاده از قسمت‌های مختلف بدنشان است. روغن استخراج شده از بدن لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی در برخی از کشورهای آسیای شرقی، در درمان چند نوع بیماری استفاده می‌شود.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

درمان گلودرد با کیسه صفرای خرس

در کشورهای چین، ویتنام، کره جنوبی، میانمار و لائوس خرس آفتاب برای استفاده از کیسه صفرایش شکار می‌شود. بر اساس برخی باورها صفرای این خرس‌ها در درمان گلودرد، سنگ کیسه صفرا و بواسیر مؤثر است.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

درمان سرطان کبد با شاخ کرگدن

تمام گونه‌های کرگدن‌ امروز در معرض انقراض قرار گرفته‌اند. یکی از دلایل مهم این موضوع، شکار کرگدن‌ها برای استفاده از اعضای مختلف بدنشان در زمینه تهیه دارو است. اگرچه محققان بر این باور هستند که شاخ کرگدن تنها حاوی کراتین است اما برخی اعتقاد دارند این عضو می‌تواند در درمان انواع سرطان خصوصاً سرطان کبد مفید واقع شود.

جانورانی که پیشمرگ بشر می‌شوند

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

استفاده از خواص دارویی، بهانه‌ای که حیوانات را به کام  مرگ  می کشد

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار