حمایت اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از انتشار فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی

اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از رویکرد و اقدامات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شفاف‌سازی و حمایت از حقوق مردم حمایت کردند.

حمایت اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از انتشار فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اقدامات عملی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای طرح رجیستری، ایجاد امکان استعلام ارز دولتی اختصاص یافته به گوشی‌های تلفن همراه برای خریداران و انتشار لیست شرکتهای دریافت‌کننده ارز دولتی برای واردات تجهیزات دارای سیم‌کارت در راستای دفاع از حقوق مردم، از رویکرد ایشان در شفاف‌سازی، مبارزه با فساد و پاسخگوئی به مردم حمایت کردند.

آنها همچنین اقدامات و شفاف‌سازی‌های آذری جهرمی را تجربه‌ای قابل تعمیم در اقتصاد ایران و یکی از بهترین راهکارهای توسعه اقتصاد مقاومتی و حمایت از فعالان داخلی دانسته و اظهار امیدواری کردند که پیشگامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اهتمام به شفافیت بیشتر بتواند به الگویی برای سایر بخشهای کشور بدل شود.
 
بنابه این گزارش، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم) نیز از دیگر وظایف آن است.
 
طبق ماده ۶ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ترتیب رییس و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محسوب می‌شوند و نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سه نفر از صاحب نظرات امور اقتصادی، ارتباطات و یا فناوری اطلاعات نیز دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند که برای مدت چهار سال به این سمت منصوب می‌شوند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ارتباطات ، برترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار