جان بولتون: در دیدار ترامپ و پوتین درباره حضور ایران در سوریه بحث خواهد شد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد بحث خروج ایران از سوریه از محورهای اصلی دیدار آتی روسای جمهور روسیه و آمریکا خواهد بود.

جان بولتون: احتمال کمک روسیه به خروج ایران از سوریه وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون،‌ مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در گفتگو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان در مسائل سوریه به روسیه اعتماد کرد با اشاره به دیدار آتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین مدعی شد: هنگامی که این دو با هم دیدار کنند خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. احتمالاتی درخصوص گفتگوهای گسترده‌تر درباره کمک روسیه به خروج نیروهای ایرانی از سوریه وجود دارد.

او با بیان اینکه توافق با روسیه در این زمینه گامی به جلو خواهد بود افزود: جنگ سوریه نزدیک به ۷ سال است که طول کشیده است. وی همچنین مدعی شد: هم‌اکنون حضور ایران در عراق و سوریه به سمت لبنان و ارتباط آنها با حزب‌الله گسترش یافته است.

جان بولتون همچنین با ادعای اینکه نقش منطقه‌ای ایران موضوعی است که به تفصیل در دیدار پوتین و ترامپ بحث خواهد شد، در پاسخ به اینکه آیا بشار اسد و دولت سوریه پیروز جنگ شده‌اند گفت:‌ من فکر نمی‌کنم مسئله راهبردی (برای آمریکا)  بشار اسد باشد، بلکه ایران مسئله‌ای راهبردی است.

بولتون در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به سفر اخیر خود به مسکو اعلام کرد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره نگرانی ها در خصوص مداخله این کشور در انتخابات آمریکا گفتگو کرده است. وی گفت که مداخله در انتخابات به طور حتم مسئله ای بود که ما درباره آن صحبت کردیم.

به گفته بولتون، پوتین تأکید کرده است: دولت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا مداخله نکرده است.

بولتون همچنین اعلام کرد درباه اشغال کریمه توسط روسیه، با پوتین صحبت کرده است. وی افزود: رئیس جمهور پوتین درباره این مسئله با من خیلی صریح بود و پاسخ من این بود که ما بر سر اوکراین اختلاف داریم.

انتهای پیام/

اظهارات بولتون درباره دیدار احتمالی پوتین و ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار