اردوی تیم‌های پنچاک سیلات ایران و اندونزی آغاز شد

اردوی مشترک تیم‌های ملی پنچاک سیلات (رشته رزمی) ایران و اندونزی با هدف حضور مقتدرانه تیم در رقابت‌های آسیایی در جاکارتا آغاز شد.

اردوی تیم‌های پنچاک سیلات ایران و اندونزی آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  این اردوی مشترک به مدت ۲ هفته به منظور افزایش آمادگی تیم ملی پنچاک سیلات ایران برای شرکت در مسابقات آسیایی جاکارتا است.

به گفته دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی، در این اردو هشت ورزشکار شرکت دارند که شامل ۶ مرد و ۲ زن هستند و حضور آن‌ها در مسابقات آسیایی قطعی شده است.

فرهنگ شادنیا گفت: فدراسیون ورزش‌های رزمی برای نخستین بار است که ۲ تیم پنچاک سیلات و سامبو را به مسابقات آسیایی اعزام می‌کند و در هر ۲ رشته یاد شده شانس بالایی برای کسب مدال داریم.

وی یادآور شد:در تیم ملی سامبو ایران حضور ۲ تن از آقایان نهایی شده و بانوان نیز از بین سه نفر شرکت کننده در اردوی ارمنستان ۲ نفر خط خورده و تنها یک نفر از آن‌ها به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام می‌شود.

شادنیا ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های رزمی ۱۵۰ سبک زیر مجموعه دارد که با فعالیت این شمار سبک در ۳۱ استان هیات ورزش‌های رزمی را به پر مراوده‌ترین هیات‌ها تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: دانش افزایی از اولویت‌های فدراسیون ورزش‌های رزمی است و در این ارتباط آیین نامه فدراسیون نیز بزودی بروز رسانی می‌شود.

پنچاک سیلات رشته‌ای رزمی و کهن است که ورزش ملی کشور اندونزی محسوب می‌شود و هنر دفاع از خود و دفاع شخصی مدرن را آموزش می‌دهد و به سه سبک مبارزاتی شامل مبارزه کنترلی، نیمه کنترلی و آزاد تقسیم می‌شود.

به همین دلیل اندونزی از شرایط میزبانی مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ بهره برده و این رشته را برای نخستین بار وارد بازی‌های آسیایی کرد تا مدال‌های آن به صورت رسمی در جدول رده بندی توزیع مدال‌ها محاسبه شود.

این رشته در چهار بخش مبارزه، دفاع شخصی، فرم تک و سه نفره برگزار می‌شود.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از ۲۸ مرداد ماه به مدت پنج روز در کشور اندونزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

آغاز اردوی مشترک تیم‌های ملی پنچاک سیلات (رشته رزمی) ایران و اندونزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.