رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

واردات ۱۰ هزار دام سنگین به سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۱۰ هزار راس دام سنگین شامل گاو و گوساله به استان وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومیسازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان؛ مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر نیاز کشور به گوشت قرمز ۲ میلیون و ۲۰۰هزار تن است که با توجه به منابع موجود ۲۰۰ هزار تن کمبود در کشور وجو دارد.

وی افزود: در سیستان وبلوچستان به عنوان دومین استان تولید کننده گوشت قرمز کشور ۱۳ واحد پرورش دام سنگین ۲ واحد پروار بندی به ظرفیت سالانه ۹۰ هزار تن که هرکدام شامل ۳۰هزار راس دام هستند، وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تلاشیم تا کمبود ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور را از طریق ظرفیت‌های موجود جبران کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۷۳ هزار راس دام سنگین به استان وارد شده است که این رقم در سه ماهه اول امسال ۱۰ هزار راس دام بوده است.

پیری از تغییر واردات دام از مرز زمینی به مرز دریایی خبر داد و گفت: مجوز واردات دام از مرز دریایی هم صادر شده است.

وی تصریح کرد: لازم است در بحث واردات دام قوانین و مقررات تسهیل شود و کارگروه ویژه‌ای جهت رفع مشکلات واردکنندگان تشکیل شود.

انتهای پیام/ع

واردات  دام سنگین به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار