پیش بینی تسهیلات برای تحقق ۱۷ روستای بدون بیکار در گیلان

استاندار گیلان از پیش بینی ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای تحقق ۱۷ روستای بدون بیکار در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با اشاره به تعریف ۱۷ روستای بدون بیکار با اشتغالزایی هزار و ۱۲۵ نفر در استان گفت: برای تحقق این مهم ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده که امیدواریم حمایت‌های لازم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت بگیرد.

وی همچنین حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه جامع توسعه گردشگری استان در قالب تخصیص ۳۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز در بخش روستایی و عشایری برای اجرای طرح ها‌ی گردشگری استان را خواستار شد.

استاندار با اشاره به تعریف ۳۲ محور گردشگری در استان، از معرفی ۴ هزار و ۶۰۰ نقطه از سوی بخشداران و شورای روستا‌ها برای اجرای محور‌های گردشگری خبر داد و افزود: مشاور جامع، ضمن ارزیابی جانمایی‌های صورت گرفته از سوی بخشداران و شوراها، مکان مناسب برای اجرای محور‌های گردشگری استان را نهایی خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح گردشگری البرز مرکزی در استان و در نظر گرفته شدن مناطق سیاهکل، دیلمان و رستم آباد به عنوان مسیر گردشگری، این طرح را با اهداف گردشگری تعریف شده در استان هم راستا دانست و اظهار داشت: در اجرای طرح‌ها باید اثرات اجتماعی و زیست محیطی آن لحاظ شود.

استاندار گیلان بر ضرورت تسریع در اجرای طرح‌های بوم گردی این استان تاکید کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان صاحب کار باید به صورت جدی‌تر در حوزه اجرای این طرح‌ها ورود کرده و کم کاری‌ها را گزارش دهد.

سالاری عدم انحراف تسهیلات اعطایی و هزینه کم ایجاد اشتغال را از جمله مزیت‌های اجرای طرح‌های بوم گردی برشمرد و خاطرنشان کرد: احداث واحد‌های بوم گردی و سازه‌های گردشگری ضمن ایجاد رونق و آبادانی، اقدامی ماندگار در روستا‌ها به شمار می‌رود.

وی همچنین از اجرای طرح هزار روستا و هزار ورزشگاه در روستا‌های استان تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: در جانمایی این زمین‌های ورزشی باید وجود امکانات زیرساختی نظیر شبکه آب و برق و جاده دسترسی لحاظ شود.

 

انتهای پیام/ع

 

تعریف ۱۷ روستای بدون بیکار با اشتغالزایی هزار و ۱۲۵ نفر در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.