هدف‌گذاری در منابع بانکی نیازمند بازنگری / اقتصاد دانش‌بنیان برای شکوفایی ظرفیت‌های مازندران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری مازندران گفت: سودآوری صنعتی و اقتصادی با هدف اشتغال در حال شکل گیری است و برای دستیابی به هدف نیازمند بازنگری منابع بانکی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری مازندران گفت: شرایط اقتصادی کشور  با دلایل مشخص دچار التهاب جدی است.

وی افزود: نگرانی از کاهش ارزش نقدینگی در بین مردم سبب شد تا تمایل  مردم برای تبدیل دارایی‌ها به ملک، مسکن، خودرو و ارز افزایش یافته است.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه از اساسی‌ترین مسائلی که در مازندران باید مورد توجه قرار گیرد اشتغال است، گفت: اشتغال فقط با استخدام دولتی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال در کارگروه اقتصاد مقاومتی مازندران در دستور کار قرار دارد، افزود: سودآوری صنعتی و اقتصادی با هدف اشتغال در حال شکل گیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هدف‌گذاری در منابعی بانکی نیازمند بازنگری است،گفت:  مسیر اقتصادی مازندران کشاورزی و صنعتی است و اقتصاد خدمات هم باید مورد توجه قرار گیرد.

آذری جهرمی گردشگری مازندران  را مهم‌ترین محور اقتصاد خدمات دانست و ورود بیش از ظرفیت گردشگر به استان موجب بروز مصیبت و البته برکاتی هم شده است.

وی گفت: اقتصاد گردشگری به جای اینکه زیلو، منقل و قلیان در صندوق عقب خودرو‌ها باشد می‌تواند شکل مفیدتری به خود گیرد.

استفاده از نیروگاه زباله سوز برای تولید انرژی

محمد اسلامی استاندار مازندران نیز ، گفت: در مازندران این تصور وجود داشت که استان برخورداری است و این تصور باعث عقب ماندگی شده است.

وی افزود: محور بودن کشاورزی باعث شده فرصت‌های شغلی متناسب با نیروی کار استان به وجود نیاید.

اسلامی تاکید کرد: برای رسیدن به اقتصاد دریا محور پارسال اسکله نفتی نکا را پیگیری شد و بنادر از حالت رکود خارج شدند.

استاندار مازندران پایدارسازی تولید و اشتغال را از دیگر اقدامات دولت دانست و افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پارسال تزریق شد و ۱۰ هزار نفر فرصت اشتغال به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه پسماند باید در منزل تعیین تکلیف شود و تفکیک زباله در مبدا را ابلاغ شد ، افزود: استفاده از نیروگاه زباله سوز برای تولید انرژی و ساماندهی پسماند است.

رصد روزانه بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز خواهان نظارت و رصد روزانه بازار‌های استان برای پیشگیری از افزایش قیمت‌ها و گرانی شد.
وی با اشاره به افزایش گرمای هوا و رشد مصرف انرژی از دستگاه‌های اجرایی خواست تانهایت صرفه جویی را در مصرف برق داشته باشند.
خیریان پور، تفویض اختیارات را امری مهم برشمرد و گفت: تاکنون ۱۷۲ اختیار از سازمان‌های مرکزی به ادارات کل تفویض شد و باید به مدیران شهرستانی نیز واگذار شود.

افزایش  مصرف برق در ایام تابستان

شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران نیز، گفت: افزایش ۲.۵ برابری مصرف برق در ایام تابستان، استان را روی خط قرمز مصرف برق قرار داده است.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی با کمبود چهار تا پنج هزار مگاوات برق مواجه هستیم و تنها راه جبران آن مدیریت مصرف و ایجاد نیروگاه‌های جدید است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از ادارات استان خواست تا سیستم‌های سرمایشی را از ساعت ۱۳ بعدازظهر خاموش کنند و دستگاه‌ها از سیستم دیزل ژنراتور‌ها بهره برند.

رجیستری گوشی‌های تلفن همراه

رضیان رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز با اشاره به خدمات وزارت ارتباطات در زمینه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه گفت: این اتفاق نیاز اساسی در زمینه کنترل گوشی‌های قاچاق در کشور بود.

وی با اشاره به رشد و نوسانات نرخ ارز در کشور افزود: متاسفانه ملاحظه کاری‌ها و سیاسی کاری‌ها در جامعه سبب شده تا شفاف سازی‌های لازم صورت نگیرد.

رضیان گفت: در بخش کشاورزی به دلیل کمبود آب بخش‌های زیادی از اراضی کشاورزی کشت نشده است، در حالی که بیش از ۹۱ درصد بارش‌ها و روان آب‌ها بدون استفاده به دریا می‌ریزد از اینرو باید نسبت به توسعه سدسازی، تجهیز و تکمیل آب بندان‌ها اقدام شود.

وی افزود: دولت بجای طرح انتقال آب دریای خزر، مشکل آب استان‌های شمالی را حل کند، زیرا در تامین آب شرب شهری و روستایی مشکل داریم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار