دولت ترامپ برای پیوستن کودکان مهاجران به خانواده‌هایشان درخواست زمان بیشتر کرد

براساس اسناد قضایی منتشره، دولت ترامپ فرصت بیشتری برای ملحق شدن کودکان مهاجران به خانواده‌هایشان درخواست کرد.

دولت ترامپ برای پیوستن کودکان مهاجران به خانواده‌هایشان درخواست زمان بیشتر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس اسناد قضایی که روز جمعه منتشر شد دولت آمریکا با تشریح کمبود زمان برای تایید هویت از دادگاه فرصتی برای پیوستن کودکان به خانواده های بازداشت شده آنها درخواست کرد.

قاضی دادگاهی در سن دیگو در جنوب غرب آمریکا بیست و ششم ژوئن دستور داد اعضای خانواده های مهاجران که پلیس مهاجرت آنها را از هم جدا کرده است در کمتر از 15 روز به هم بپیوندند و سیاست «تحمل صفر» دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را محکوم کرد.

از آغاز ماه مه بیش از 2300 کودک از خانواده های خود در آمریکا جدا و در اردوگاه های زیر نظر وزارت بهداشت آمریکا اسکان داده شدند. حدود 1000 نفر از این کودکان کمتر از پنج سال دارند.

بیش از 500 کودک تاکنون به خانواده های خود ملحق شده اند اما دولت آمریکا در این خصوص با مشکل مواجه است. وزارت بهداشت آمریکا روز پنجشنبه اذعان کرد برای شناسایی کودکان و والدین آنها آزمایش دی ان ای و روند تسریع شده برای این امر نیاز است.

وزارت دادگستری آمریکا در درخواستی به دادگاه سن دیگو اطمینان داد وزارت بهداشت بی وقفه برای تایید والدین و تسریع روند آزمایش دی ان ای تلاش می کند. دادگاه سن دیگو قرار است روز جمعه این درخواست را بررسی کند.

وزارت دادگستری آمریکا تصریح کرد در برخی موارد این روند به شناسایی افراد منجر نمی شود و ممکن است بررسی اسناد دیگر نیاز شود.

این روند همچنین با آزادی والدین ممکن است طولانی تر شود. این منبع تصریح کرد :«در چنین شرایطی محلق شدن خانواده ها در زمان تعیین شده از سوی دادگاه امکان پذیر نیست.» وزارت دادگستری آمریکا مهلت جدیدی را در این مورد درخواست کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار